Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Billiga jerkbaits till abborre
Collapse
X
-
Nu har jag alltså 17 beten på väg hem till mig för det hiskeliga priset 560kr..
känner mig nöjd och inser att det är jag som vart lat och inte googlat tillräckligt
Lämna en kommentar:
-
Nämen intressant! Vill du länka artikeln? För titta vad jag hittade, http://www.beten.nu/se/art/sting-9-f...g-1-0-2-0m.php <3Ursprungligen postat av anteman Visa inläggStorm har jag själv köpt ett litet knippe av, knappt prövade medan förefaller prisvärda.
Läste nyligen en amerikansk fiskeartikel och trots att de har en uppsjö av jerkbaits (twitchbaits) så lyfte de fram Salmo Rattlin Sting som bäst, mest "Versatile" inte billiga men billigare än Rapala... Fast Storm funkar nog den med!
Lämna en kommentar:
-
Storm har jag själv köpt ett litet knippe av, knappt prövade men förefaller prisvärda.
Läste nyligen en amerikansk fiskeartikel och trots att de har en uppsjö av jerkbaits (twitchbaits) så lyfte de fram Salmo Rattlin Sting som bäst, mest "Versatile" inte billiga men billigare än Rapala... Fast Storm funkar nog den med!Senast ändrad av anteman; 2018-07-25, 21:26.
Lämna en kommentar:
-
Kanske får testa det jag med, jag fiskar mest mälaren med siktdjup cirka 1 meter på en bra dag heheUrsprungligen postat av Emil Visa inläggJag kör med en tunn kort 19-trådig ståltafs från darts, 15lb tror jag. Märker ingen skillnad i gång jämfört med flourocarbon. Finns det gädda där jag fiskar så använder jag sån, och det där med osynligheten i vattnet köper jag inte.
Sjön jag jagar abborre i har ett siktdjup på över 10m och ingen skillnad på stål vs. flouro har jag märkt av.
Lämna en kommentar:
-
Tack för bra rekommendationer! Har både cutter och inquisitor. Eller hade inquisitor och vill minnas att den var riktigt go! Får kanske bli en sån igen
Lämna en kommentar:
-
Jag kör med en tunn kort 19-trådig ståltafs från darts, 15lb tror jag. Märker ingen skillnad i gång jämfört med flourocarbon. Finns det gädda där jag fiskar så använder jag sån, och det där med osynligheten i vattnet köper jag inte.
Sjön jag jagar abborre i har ett siktdjup på över 10m och ingen skillnad på stål vs. flouro har jag märkt av.
Lämna en kommentar:
-
Alla dessa är billigare än Shadow Rap, rekommenderar dock Inquisitor mest som är dyrast (10:- billigare på Sporting).
Lämna en kommentar:
-
Beställde precis 11 olika jerks från storm på https://www.ofc.nu/ för 350kr, det känns som en bra deal!
Lämna en kommentar:
-
Billiga jerkbaits till abborre
Fiskat en hel del jerkbait efter abborre den senaste tiden. Men börjar tröttna på asarga gäddor som klipper mina drag. Igår blev jag av med två rappala shadow rap, alltså närmare 300kr (lite krydd, men skriver så för dramatisk effekt). För en student som mig svider det lite i plånboken. Kör med fc-tafs som står emot en del men verkligen inte allt. Och vill inte gå upp i dimension på tafsen eller gå på ståltafs då gången helt skulle sabbas.
Försiktig drillning och håv har reducerat mitt svinn av drag men i denna värme vill jag inte drilla bonusgäddorna för länge.
Har kollat på aliexpress men leveranstiderna samt dom nya reglerna känns som tillräckligt höga trösklar för att undvika detta.
Hittade även https://www.ofc.nu/nyheter-1/storm-a...-11cm-12farger , dom ser riktigt fina ut men har inte fiskat dom.
Någon som har tips på bra jerkbaits till abborre som inte kostar skjortan?
Foton
Collapse
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-04-11, 13:03 -
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 396 visningar