Efterlyses? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efterlyses?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stor, är att ta i Jompe (or not)! Men nu riktar sig ingen mot den. Agree...

/MT

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers
      Bullshit, marknaden för liten??? Inkompetenta butiker och försäljare möjligtvis, men att påstå att Sveriges största fritidsintresse är en för liten marknad är lågt...
      Bullshit?

Hade det funnits en efterfrågan hade paket funnits! Men marknaden är VÄLDIGT lite. Inte värt allt administrativt för att sälja kanske 10paket/år.

För att fixa paket så köper man inte MÅNGA av samma och kränger till ett bra pris, 10st är inte tillräckligt många

Det är som med allt annat, det är SVENSSONdelen som styr eftersom dom är den stora massa och därmed den intressanta konsumentgruppen.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe
        Jag tror att det är tvärt om. Många är beredd att köpa exclusiva fiskepaket om utbudet är det rätta men med dagens utbud är det inte lätt.
        Tror också det skulle sälja bra. Själva grejen är den att ifall butikerna hade riktiga spön inne så skulle folk förhoppningsvis se vilka tändstickor som dom svenska spöna är och välja ett ordentligt.

Dom flesta jerkspöna på den svenska marknaden idag är ju i mitt tycke extremt dåliga.

Kommentera

MP, vi är nog allierade i frågan.

Generellt är jag emot pkt om de inte uppfyller kraven, annars älskar jag pkt. Dock har jag inte på svenska marknaden sett ett JB-pkt som intresserar mig. Handplock är bra... men nog älskar man Cappes underbara värstingpkt som finns där ibland (flugfiske). Man drömmer... Dock köps nog flera JB-pkt för 5 papp (om de funnits) än Cappes kostsamma härligheter.

/MT To much!

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike
            Tror också det skulle sälja bra. Själva grejen är den att ifall butikerna hade riktiga spön inne så skulle folk förhoppningsvis se vilka tändstickor som dom svenska spöna är och välja ett ordentligt.

Dom flesta jerkspöna på den svenska marknaden idag är ju i mitt tycke extremt dåliga.
            Svenska marknades jerkspön tycker jag personligen är ett skämt jämfört vad som finns. G-lomis, st-croix, Lamiglas, Figrig och m.fl. gör grymma spön. Av dom "vanliga" märkerna tycker jag Daiwas powermesh är det bästa valet. Båda det lätta 3oz och 6oz är riktigt sköna men som sagt det finns bättre. Buster stiff är det sämsta skiten jag kört med, känslan är lika med 0 punkt slut.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              Bullshit?

Hade det funnits en efterfrågan hade paket funnits! Men marknaden är VÄLDIGT lite. Inte värt allt administrativt för att sälja kanske 10paket/år.

För att fixa paket så köper man inte MÅNGA av samma och kränger till ett bra pris, 10st är inte tillräckligt många

Det är som med allt annat, det är SVENSSONdelen som styr eftersom dom är den stora massa och därmed den intressanta konsumentgruppen.
              Okej, klart att det inte är den största målgruppen men det skulle locka många sportfiskare som vill ha det lilla extra. Är kitet det rätta finns det ingen återvändo. För ett tag sedan var jag och klämde och kände på en Shimano stella 2500 och ett Lestah 8" för 11875:- och tanken var inte att jag skulle köpa det. Men efter att ha taffsat på kitet så var jag såld och jag tror att sådana suveräna kit skulle sälja bättre om folk fick känna vad det verkliga är för grejor. Over and Out!

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike

Håller helt med, men paket kmr aldrig bli lika eftertraktat som självplocket.

Där har vi en affärside till dig Muskeytracker Vore ju skitkul om det kom in lite mer att välja på! Bara att starta upp en egen shop
                sigpic

Kommentera

/MT
                  Nix, ingen fiskeshop för mig... det blir att förstöra sitt intresse. Göra om sin favosysselsättning till arbete funkar inte för mig.
                  Senast ändrad av Muskytracker; 2006-11-12, 11:41.

Kommentera

Fiskeshopen i Mörrum är en flugfiskebutik som säljer massor av tex loomis samt sage flugfiskegrejor som är kvalité varje år.

Dem tar in allt mer och mer gäddgrejor så snart är det fler än loomis jenkarspön i jerkhörnan ska ni se
                    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 246 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson