Big Bandit Shallow som läcker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Big Bandit Shallow som läcker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Big Bandit Shallow som läcker

Jag undrar om det är någon mer än jag som har råkat ut för att BB:n börjar ta in vatten efter bara nån fisketur? Jag har haft två stycken nu som har tagit in vatten och sen sjunker de som en sten med stjärten först. Inte mycket till shallow det

Ursprungligen postat av AndreasBlekinge
    Jag undrar om det är någon mer än jag som har råkat ut för att BB:n börjar ta in vatten efter bara nån fisketur? Jag har haft två stycken nu som har tagit in vatten och sen sjunker de som en sten med stjärten först. Inte mycket till shallow det
    En av mina Bandits började läcka vid "pannan" samt runt den bakre kroköglan. Borrade upp två st 3mm hål och blåste den torr med tryckluft. Efter det så spacklade jag igen hålen med Plastic paddings "kemisk metall" Lackade om (när jag ändå var ifarten) och drog två lager klar båtlack över . Funkar fin fint.. På gränsen till Suspending nu ...

//Abelsson
    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Standard även på sjunkande varianten, bara att reklamera cwc vet om problemet och ska ha åtgärdat det till nästa år. Bara att inse att ihålig plast som bara är någon mm tjock pallar inte med gäddfiske.

Kommentera

Yepp, har hänt flera ggr.

MVH

/MT

Kommentera

Uberola, testa Buster Shallow med 3/0 krokstorlek, vanliga Owner som sitter på BB. Betet får en ruggigt bra gång med 3/0. Du kanske tycker Buster Shallow är för smått dock!

/MT

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers
            Uberola, testa Buster Shallow med 3/0 krokstorlek, vanliga Owner som sitter på BB. Betet får en ruggigt bra gång med 3/0. Du kanske tycker Buster Shallow är för smått dock!

/MT

Ja sådana småbeten passar ju en snipjägare som dig...
            www.pikewallis.se

Kommentera

Skall dränka dig på lördag Manhood!

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers

/MT
                Har slutat fiska helt med cwc´s beten då jag tycker dom håller för dålig kvalite. Fiskar bra men orkar inte med beten som läcker och därmed förlorar gången, sen finns det inget härligare än ett regält tuggat träbete

Kommentera

Ursprungligen postat av AndreasBlekinge
                  Hej Andreas i Blekinge;
                  Många wobbler på fiskemarknaden är tillverkade av celluloid eller ABS-plast. Cellluloidwobblern är transparent, dvs genomskinlig och ABS-wobblen är gul eller vit till färgen innan den målats. Ibland kan en wobbler vara otät vid nosöglan, stjärtöglan eller skruvöglorna under buken eller så kan ett hål uppstå når en stor gös eller gädda hugger i wobblern. Om en gädda bitit hål på en celluloidwobbler kan du laga hålet med Karlssons klister, ett material som går i kemisk förening med celluloidplasten. Om en gädda bitit hål på en ABS-plastwobbler kan du laga hålet med epoxylim. För att förstärka wobblerns rörelser i vattnet eller få den att gå djupare kan du förstora wobblerns haksked eller göra en ny haksked med epoxylim. Ibland kan det vara mycket svårt att hitta hålet där wobblern läcker in vatten. Stoppa då wobblern i frysen några timmar så att wobblern kyls ner till minusgrader. Plocka ut wobblern ur frysen och doppa den i hett vatten. Efter en stund börjar det bubbla luft ur hålet eftersom den nerkylda luften expanderar och pyser ut genom hålet när wobblern upphettas. När du väl lokaliserat hålet efter gäddtanden i wobblern så kan du nu laga det.
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand

Kommentera

Min big bandit har nog läckt in lite vatten.. flöt först men sen efter en liten snipa så sjönk den.. Det var ju kul

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    2 020 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11