Är det en prisvärd karp utrustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är det en prisvärd karp utrustning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Spöna är prisvärda - jag har antagligen samma fast 2,75'or - larmen är sämre än skit...och lika så podden! Ingen egen erfarenhet av dessa men det är en del man har träffat som har köpt det där settet (om det är från Fiske och Fiskar)

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
      Spöna är prisvärda - jag har antagligen samma fast 2,75'or - larmen är sämre än skit...och lika så podden! Ingen egen erfarenhet av dessa men det är en del man har träffat som har köpt det där settet (om det är från Fiske och Fiskar)
      Same shit oavsett vart det kmr ifrån
      sigpic

Kommentera

Det finns en annan tråd om samma grejor.....jag håller med flode om att det mesta i kittet är skit och förmodligen kommer ta död på ditt karp-sug eller tvinga dig att byta grejor nästa säsong.
        gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

"Det är dyrt att byta upp sig".
          Tror det är värt att satsa på kvalite´ direkt. Har själv tänkt att köpa detta karp-paket, men till åla:metet som tanke.
          Jag har inte en anning om vad det är för kvalite´ men min tanke är att det inte är nått att ha till Karp.
          Jag gick den snabba vägen till ett komplett set´. Dyrt för tillfället. Men jag är nöjd med kvaliten´. slipper också att byta upp mig på några år.
          http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Om det är pengarna som ska bestämma. Då skulle jag köpa beg:
            Kolla in olika karp-forum. köp/sälj.
            http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              Same shit oavsett vart det kmr ifrån
              Förvisso, men det är inte specificerat märke och modell på de prylar som jag nämnde så om det inte är det paketet som Fiske och fiskar säljer så har jag ingen aning om vad det är för något...men det låter som det paketet...
              Kan också säga att min spön kostade drygt 500:- styck så med andra ord så får du rullar, skitlarm, skitpod och skitswingers för 500 spänn - rätt prisvärt om man bara ska testa och är beredd att byta upp sig om det är ballt

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
                Förvisso, men det är inte specificerat märke och modell på de prylar som jag nämnde så om det inte är det paketet som Fiske och fiskar säljer så har jag ingen aning om vad det är för något...men det låter som det paketet...
                Kan också säga att min spön kostade drygt 500:- styck så med andra ord så får du rullar, skitlarm, skitpod och skitswingers för 500 spänn - rätt prisvärt om man bara ska testa och är beredd att byta upp sig om det är ballt

Det jag menar, finns bara Svendesen som fixar det paketet till det priset

Spön går ju alltid att stå ut med, men rullar och larm t.ex. är ju mkt värre.
                sigpic

Kommentera

Satsa på bra saker direkt, annars kommer du byta snart igen! Men det viktigaste är att du lägger pengar på bra lina, krok mm.

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar
                    Satsa på bra saker direkt, annars kommer du byta snart igen! Men det viktigaste är att du lägger pengar på bra lina, krok mm.
                    Jag föredrar billigare lina och istället byta ofta - men krokarna är viktiga!

Kommentera

Hade satsat på 2st bra spön och rullar, som håller istället för den "skiten" som du tänkte köpa.... köp gärna begangnat, shimano gör bra rullar och spön finns det massa olika. Micron M är fina larm till ett bra pris!
                      Det abosolut VIKTIGASTE är att andvända sig av bra beten tex mainline, solar mm... så att man kan mäska ordentligt, och även införskaffa en bra avkrokningsmatta så man inte skadar fisken!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13