Spöna är prisvärda - jag har antagligen samma fast 2,75'or - larmen är sämre än skit...och lika så podden! Ingen egen erfarenhet av dessa men det är en del man har träffat som har köpt det där settet (om det är från Fiske och Fiskar)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är det en prisvärd karp utrustning?
Collapse
X
-
Same shit oavsett vart det kmr ifrånUrsprungligen postat av CalleXSpöna är prisvärda - jag har antagligen samma fast 2,75'or - larmen är sämre än skit...och lika så podden! Ingen egen erfarenhet av dessa men det är en del man har träffat som har köpt det där settet (om det är från Fiske och Fiskar)
sigpic
Kommentera
-
Det finns en annan tråd om samma grejor.....jag håller med flode om att det mesta i kittet är skit och förmodligen kommer ta död på ditt karp-sug eller tvinga dig att byta grejor nästa säsong.gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
"Det är dyrt att byta upp sig".
Tror det är värt att satsa på kvalite´ direkt. Har själv tänkt att köpa detta karp-paket, men till åla:metet som tanke.
Jag har inte en anning om vad det är för kvalite´ men min tanke är att det inte är nått att ha till Karp.
Jag gick den snabba vägen till ett komplett set´. Dyrt för tillfället. Men jag är nöjd med kvaliten´. slipper också att byta upp mig på några år.
Kommentera
-
Om det är pengarna som ska bestämma. Då skulle jag köpa beg:
Kolla in olika karp-forum. köp/sälj.
Kommentera
-
Förvisso, men det är inte specificerat märke och modell på de prylar som jag nämnde så om det inte är det paketet som Fiske och fiskar säljer så har jag ingen aning om vad det är för något...men det låter som det paketet...Ursprungligen postat av FlodebananSame shit oavsett vart det kmr ifrån
Kan också säga att min spön kostade drygt 500:- styck så med andra ord så får du rullar, skitlarm, skitpod och skitswingers för 500 spänn - rätt prisvärt om man bara ska testa och är beredd att byta upp sig om det är ballt
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CalleXFörvisso, men det är inte specificerat märke och modell på de prylar som jag nämnde så om det inte är det paketet som Fiske och fiskar säljer så har jag ingen aning om vad det är för något...men det låter som det paketet...
Kan också säga att min spön kostade drygt 500:- styck så med andra ord så får du rullar, skitlarm, skitpod och skitswingers för 500 spänn - rätt prisvärt om man bara ska testa och är beredd att byta upp sig om det är ballt
Det jag menar, finns bara Svendesen som fixar det paketet till det priset
Spön går ju alltid att stå ut med, men rullar och larm t.ex. är ju mkt värre.sigpic
Kommentera
-
Jag föredrar billigare lina och istället byta ofta - men krokarna är viktiga!Ursprungligen postat av FiskeFreakOscarSatsa på bra saker direkt, annars kommer du byta snart igen! Men det viktigaste är att du lägger pengar på bra lina, krok mm.
Kommentera
-
Hade satsat på 2st bra spön och rullar, som håller istället för den "skiten" som du tänkte köpa.... köp gärna begangnat, shimano gör bra rullar och spön finns det massa olika. Micron M är fina larm till ett bra pris!
Det abosolut VIKTIGASTE är att andvända sig av bra beten tex mainline, solar mm... så att man kan mäska ordentligt, och även införskaffa en bra avkrokningsmatta så man inte skadar fisken!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 373 visningar