Hjälp! Vilken rulle?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Vilken rulle??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp! Vilken rulle??

Känner att jag ”måste” ha en ny gädd-utrustning inför nästa säsong. Utrustningen ska mest användas till tailar, bullar, stora jiggar och wobblers men samtidigt klara av lite lättare beten runt 30g samt att testa på lite gäddmete.

Jag har redan beslutat mig för att införskaffa ett RST / LF Chopper Trigger-spö och som lina väljer jag TUF line.

Men rullen??? Smärtgränsen ligger någonstanns runt 1700:- men det gör ju inget om det finns något bra för en tusing. Jag lutar helt klart mot en till Ambassadeur p.g.a. att jag har varit nöjd med mina tidigare + kul att den är Svensktillverkad. Rullen ska vara bra att kasta långt med och tåla beten uppåt 80-100g utan att falla i bitar.

Här är mina nomineringar hittills:

Ambassadeur Record 50 1700kr (abfiskarnas) Det som jag inte förstår med denna är lin-kapaciteten: ”125/0,25”!? Kan det stämma?

Ambassadeur 5500 C3 1300kr (Lundgrens) Finns en äldre modell ”-05” för 1000kr

Ambassadeur 5600 CL Rocket 900kr (Sumpan) Plus för priset, minus för färgen

Vad skulle ni ha valt? Har ni kanske andra förslag/favoriter? Jag skulle helst vilja ha Recorden, men hur ligger det egentligen till med lin-kapaciteten. Vid löning så smäller det, förutsatt att jag kan bestämma mig.

Ursprungligen postat av MJL
    Ambassadeur Record 50 1700kr (abfiskarnas) Det som jag inte förstår med denna är lin-kapaciteten: ”125/0,25”!? Kan det stämma?
    125m/0.35mm tror jag är det som gäller om man kollar runt på andra webshoppar.

Använd prissökningsfunktionen så kmr du ner några hundralappar i pris också.
    sigpic

Kommentera

C 3 har jag själv och är grymt nöjd med den. Och den andvänder jag till Jerkbait och den håller och det går atrt kasta mycket långt med den.

Mycket härlig rulle och inte allt för dyr. Så den hade jag vallt helt klart.
      ><))))> ETT GOTT FISKE FÖRLÄNGER LIVET <((((><

Kommentera

skulle valt en record den storleken över 51an vet inte vad den heter..
        mvh
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Har tänkt mig TUF-line 0,36(?) så då borde Record 50 (vill ha högervev) med 125m/0.35mm räcka. Men jag ska nog titta lite på 60:an också, bara den inte är klumpig.

Frågan är om Recordens egenskaper motiverar prisskillnaden gentemot C3:an som verkar vara ett säkert kort… Skillnaden är stor i procent, men om man jämför med vad några Hell-tails/bullar kostar så är det inte så mycket att gråta över..

Någon som har erfarenhet av denna Rocket?

Kommentera

Record vs C3

Båda rullarna är superbra och tror du blir nöjd med vilken som, har använt båda en hel del. 125/0,35 är det som gäller på recorden att den rymmer mindre line beror på att de är en lättad spole som har större innerdiameter.
            Recorden kastar grymt bra men som sagt båda e fina. När det gäller pris kolla in Kurresfiskeshop.se de skickar fraktfritt och brukar ha väldigt fin service.

Lycka till!!
            Gädda & Jäger
            www.gaddajager.se

Kommentera

Känner att jag ”måste” ha en ny gädd-utrustning inför nästa säsong. Utrustningen ska mest användas till tailar, bullar, stora jiggar och wobblers men samtidigt klara av lite lättare beten runt 30g samt att testa på lite gäddmete.

Jag har redan beslutat mig för att införskaffa ett RST / LF Chopper Trigger-spö och som lina väljer jag TUF line.

Men rullen??? Smärtgränsen ligger någonstanns runt 1700:- men det gör ju inget om det finns något bra för en tusing. Jag lutar helt klart mot en till Ambassadeur p.g.a. att jag har varit nöjd med mina tidigare + kul att den är Svensktillverkad. Rullen ska vara bra att kasta långt med och tåla beten uppåt 80-100g utan att falla i bitar.

Här är mina nomineringar hittills:

Ambassadeur 5500 C3 1300kr (Lundgrens) Finns en äldre modell ”-05” för 1000kr

Ambassadeur 5600 CL Rocket 900kr (Sumpan) Plus för priset, minus för färgen

Vad skulle ni ha valt? Har ni kanske andra förslag/favoriter? Jag skulle helst vilja ha Recorden, men hur ligger det egentligen till med lin-kapaciteten. Vid löning så smäller det, förutsatt att jag kan bestämma mig.

Bra spö, bra rullalternativ (jag skulle välja Recorden), men skippa TUF.. Ok, den är mycket slitstark och pålitlig, men den drar med sig mycket vatten jämfört med PP i samma dimension..

Kommentera

annars är inte en chormerocket helt fel heller!!!
                kanske ingen direkt jerk rulle iofs
                Senast ändrad av Jimmiee; 2007-01-24, 15:36.
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
                  men skippa TUF.. Ok, den är mycket slitstark och pålitlig, men den drar med sig mycket vatten jämfört med PP i samma dimension..
                  Hehe, jo det har jag märkt nu när det är minusgrader (har TUF på min JB). Känns som ståltråd när den fryser... men jag tror att jag har PP på mitt haspelset och jag tycker att linan fransar sig (eller var det Fireline ). Sen blir högerhanden ganska blöt av allt uppvinchat vatten... Är villig att leva med det då jag i övrigt är grymt nöjd.

Jimmiee - Vad är det för prisbild på chorme rocket?

Kommentera

Jimmiee - Vad är det för prisbild på chorme rocket?
                    runt 1700kr tror jag...
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 313 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson