Flytoverall - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoverall

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är också ute efter en flytoverall nu. Fick mersmak efter lån i helgen på en tur.

Fladen verkar prisvärdast om man inte vill lägga flera tusen. Vill ha en så smidig som möjligt som stöter av vatten bra och som även håller värmen in i November och till vinterfisket.

REA tips och nedsatta modeller mottages varmt då fiskekassan har tagits upp till granskningsnämden (frugan.)
    Min blogg

Kommentera

Bokför overallen på klädkontot, ty det är vad det är.
      Även granskningsnämnden vill ju att du inte skall gå naken omkring och skämma ut dig.
      Fladen är bra för båtfiske, dock för varm för landfiske i plusgrader då man går omkring, då passar Sundridge bättre.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
        Varför är alla flytoveraller byggda för folk med kroppsform som en potatis!?! Finns det ingen modell som passar bättre om man är lång och smal? Kanske tvådelat som gäller???
        Mycket bra fråga. Jag är 196cm och smal som en räka. De flesta flytoveraller för min längd verkar vara gjorda för folk som väger 150kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av OOmiz Visa inlägg
          Mycket bra fråga. Jag är 196cm och smal som en räka. De flesta flytoveraller för min längd verkar vara gjorda för folk som väger 150kg.
          Får väl också ställa mig i kön där kombinationen av hästrumpa och ölkagge helt saknas med följden att overallen (trots att jag har en för liten modell) hänger som en gjutesäck där bak. Dock glädjer man säkerligen ett antal skridskoåkare varje år innan man har visat vad man egentligen tycker om deras slalomtävlingar.
          sigpic

Kommentera

Min sundrige semi vent overall tycker jag har börjat läcka lite. Finns det något medel som man kan behandla den med som ni rekomederar?
            Den är 2 år gammal men använd en hel del.
            Mvh Frallan
            http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Har problem med min semi vent också men inget som tillverkaren kan ställas inför. Under ett lakpass en sen natt förra vintern så fick jag ett brännhål ca 9 mm dia på ena benet. Vad kan man göra för att täta det?
              MVH fiskarn

Kommentera

Ja har kört me shakespear overall senaste året o tycker funkar skitbra. Både i båten o på isen. Klart bättre än min gamla sundrige. Helt vattentät.

Kommentera

Fladen 848r

Jag har läst allt jag hittat på forumet om flytoveraller men inte blivit mycket klokare på vilket fabrikat eller modell man skall välja .
                  Så jag åkte till http://www.fiskedepan.se i Helsingborg och kollade ,provade mm .Jag köpte Fladen 848r för 1550 kr , vilket verkar vara ett väldigt bra pris för den modellen .
                  Jag har använt den 2 ggr och är väldigt nöjd hittils ,med en fliströja under så är den lagom varm vid temp på 0-5 grader stillasittande i båt.
                  Storlekarna verkar stämma med vad som är normalt .
                  "HalvDan var här"

Kommentera

Ingen som vet om något spray?
                    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
                      Har problem med min semi vent också men inget som tillverkaren kan ställas inför. Under ett lakpass en sen natt förra vintern så fick jag ett brännhål ca 9 mm dia på ena benet. Vad kan man göra för att täta det?
                      MVH fiskarn
                      Ta en bit tyg lr vad som hellst och pilla in i hålet å så smetar du över lite Liquieole (länk). Det blir inte speciellt snyggt, men gör jobbet.
                      När drar vi?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 367 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson