Fishit´s jiggar o jiggkrok??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fishit´s jiggar o jiggkrok???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fishit´s jiggar o jiggkrok???

Är det någon som har koll på fishit´s jiggar och jiggkrokar?
    Är det mjuka fina beten? ex. SOOYUMMI L, TriangleShads .... finns säkert andra!
    Hur är deras jiggkrokar? Vassa, lättvässade, vilket märke är det på själva kroken?
    Dom jag tänker på är Tsunami-krokarna.

Tack på förhand, Z
    Senast ändrad av ZanderMan; 2007-02-15, 09:57.

Ursprungligen postat av ZanderMan Visa inlägg
    Är det någon som har koll på fishit´s jiggar och jiggkrokar?
    Är det mjuka fina beten? ex. SOOYUMMI L, TriangleShads .... finns säkert andra!
    Hur är deras jiggkrokar? Vassa, lättvässade, vilket märke är det på själva kroken?
    Dom jag tänker på är Tsunami-krokarna.

Tack på förhand, Z

Beställde 4spolar med FC därifrån i Våras (som förövrigt funkat utmärkt) och tänkte då försöka överbevisa mig själv genom att beställa några av deras jiggar. Tog en långkroppad CTmodell, ngn supersandrakopia som för övrigt var snorigt dyr, en relax koytokopia, en simpa och några småjiggar typ CT.

Alla var betydligt hårdare än t.ex. Wigglers jiggsortiment. CT kastade jag direkt, värsta ÖBjiggarna, en plåtbli rör sig mera...

Resten ligger i en påse och väntar på att ehhh, åka i soperna Dock tror jag lite på en sakta framdragen simpa och en likande variant, även om dom är hårda och likt alla andra stinker ?mjukgörare/plast? kan göra underverk på borrarna.

Mitt tips är att om du verkligen skall beställa därifrån, ta en av varje för att inte kasta bort 50st
    sigpic

Kommentera

Tsunami jigg-krokarna är av riktigt bra kvalitet. Jag fiskar i stort sett bara med dessa nu för tiden. Super vassa från början och om de råkar bli slöa så är det inga problem att vässa upp dem igen. Jiggarna däremot håller blandad "kvalitet", Vissa märken är super mjuka medans andra är stelare. Triangelshaden är mjuk och fin, om jag minns rätt. Men gör som flode föreslår. Köp bara ett par av varje så får du avgöra själv vilka som du tycker verkar intressanta.

Kommentera

Jag köpte ett gäng av deras krokar på mässan i våras. 30st för 100 kr om jag inte minns fel. De var rätt likvärdiga med dragons gamakatsu huvud.

Jiggarna har jag ingen direkt erfarenhet av. Jag klämde på dem lite, men de kändes inte likvärdiga med Relax. De kändes stela i jämförelse.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
        24 svar
        2 387 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13