St croix lip stick - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St croix lip stick

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • St croix lip stick

    Jag har börjat fundera på att kralligare spö till gäddfisket, har ett top n’ tail just nu som jag tycker är jäkligt trevligt. Men när man kliver över 100g sträcket så tycker jag det blir lite svampigt. Så jag har börjat kolla lite på lip stick som ett till spö för fisket med lite tyngre beten, framför allt kommer jag nog att köra det till jiggar runt 150g. Någon som har fiskat med båda spöna och kan säga något om skillnaderna?
    http://www.reverbnation.com/burnout28

  • #2
    Lipstick har en djupare auktion och den är inte lika snabb som Tnt. Vill du ha samma auktion som TnT då ska du titta på slingblade.



    Kommentera


    • #3
      Det är iof ingen nackdel som jag ser det. Slingblade känns både som att det finns risk för att jag kommer uppleva det som långt och påkigt.
      http://www.reverbnation.com/burnout28

      Kommentera


      • #4
        Kör ett Slingblade till mitt tyngre gäddfiske dvs över 100g och då tycker jag det är ett bra spö. Väldigt lätt för at vara så långt och klara de höga kastvikterna. det enda jag har emot det är att bakhandtaget är något kort så testa gärna i butik med avsedd rulle så du får en känsla för det.
        Men summerat så tycker jag inte det är för påkigt om man kör beten över 100g på det, men är ju ganska snabb aktion så gillar man lite långsammar tycker jag Lip Stick är ett bra alternativ och testat en kompis spö och skulle absolut vara nöjd med det med. Helt upp till vilken aktion man vill ha på spöt då båda klarar av beten upp til det du söker.

        Kommentera


        • #5
          Smak kring gäddpåkar är ju som baken, delad. Lipstick är Mio absoluta favorit allroundspö för gäddfiske. Går att kasta beten från stora atom och lätt upp till 150-170 gr med full laddning. Samtidigt är det riktigt skönt att drilla fisk med. Jag har ofta två gäddspön med mig ut men Lipsticken är alltid ett av dem.

          Kommentera


          • #6
            Visst är smaken som baken när det gäller fiskeutrustning! Det får nog bli ett sånt spö till lite tyngre drag!
            http://www.reverbnation.com/burnout28

            Kommentera


            • #7
              Long ranger är grymt fint. Då har du kraft att kroka samt att kasta lite större beten. 150+

              Har ägt Lipstick men gillade det inte.
              Senast ändrad av JohanP; 2020-06-13, 20:17.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
                ... Har ägt Lipstick men gillade det inte.
                Det var som sjutton - varför inte? Misstänker att det beror att spöt är odelat, en "deal-breaker" för fler än mig...

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                  Det var som sjutton - varför inte? Misstänker att det beror att spöt är odelat, en "deal-breaker" för fler än mig...
                  Nej, jag gillar odelade spön. Använder wolfcreek 8'6" nu och det är jättefint.

                  Nu var det ett tag sedan jag ägde ett Lipstick men jag tyckte att det var för mjukt. Helaktion typ med mjuk topp. Ska tilläggas att jag då fiskade mycket med bulldawg magnum, azkikrs osv. Tyckte inte spöt pallade de vikterna och att det var för kort och skum aktion för att få nån bra känsla med betena runt 150 gram.

                  ​​​​

                  Kommentera


                  • #10
                    Spö inhandlat! ska bli intressant att testa och jämföra med mitt top n’ tail.
                    http://www.reverbnation.com/burnout28

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 495 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 828 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 645 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 656 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 547 svar
                    228 900 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Arbetar...
                    X