ABU Beast pro spö, Tvivelaktig kvalité? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Beast pro spö, Tvivelaktig kvalité?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

    Förstår dig jag köpte ett SG telespö som jag bytade 3 ggr för att det knäcktes utan anledning. Efter byte nummer 3 gav jag upp, kasserade spöet och kommer antagligen aldrig köpa ett SG spö igen.
    Ja 3ggr är nästan 2ggr för mycket, en dålig batch? Å andra sidan har jag hört/läst att flera märken kan ha just känsliga telespön. Kanske det ligger latent i konstruktionen/alla delningar/ tunn klingväggar...? Alla mina spön, inga tele, inklusive två vanliga SG har dock, peppar, peppar ta i trä, hållit i alla år. (Ett spöbrott pga fallande båtlucka räknas inte)

    Själv skulle jag inte tveka till att köpa ett ABU-spö med rätt specifikationer, har redan ett, men jag skulle nog undvika den modell Reekie köpte... så det är ju konsumentupplysning.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

      Den höjden passerar jag iallafall jämnt när jag håvar eftersom jag ofta fiskar själv annars behöver ju håven vara 3meter lång om man ska hålla sig under 45grader så jäkla klena kan väl inte spöna vara,har inte haft toppbrott än iallafall
      Kanske är de inte klena så de håller allt som oftast men styv kolfiber, low resin, olackat och nano-reklam till trots så tror jag att moderna, dyrare spön överlag är mer känsliga mot stötar, stenskrap att även små skador kan ge spöbrott.

      Fast det finnas hållbara, dyra spön, t ex denna W8:a, (4-delat!) från nån video jag sett. Man får hoppas att alla W8:or är så och som ni ser, det håller när belastningen hamnar ngt mer jämnt fördelat och ffa i botten...

      För övrigt vore det jäkligt kul att nån gång få trilla sån fisk med mina HÖ utrustning!

      Click image for larger version  Name:	Screenshot_20211002-123841_Chrome.jpg Views:	0 Size:	201,9 KB ID:	2587515
      Senast ändrad av anteman; 2021-10-02, 11:54.

      Kommentera


      • #33
        Nej det är jag helt med på att hanteringen är mer noga med nya lätta spön för har klingan skador så har man en brottsanvisning där

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
        2 svar
        2 492 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
        24 svar
        3 826 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uffe62
        av uffe62
         
        Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
        39 svar
        5 643 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg OGRudan
        av OGRudan
         
        Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
        468 svar
        107 652 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Julle68
        av Julle68
         
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 547 svar
        228 683 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg Classe69  
        Arbetar...
        X