ABU Beast pro spö, Tvivelaktig kvalité? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Beast pro spö, Tvivelaktig kvalité?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Herregösses.. Aja man sluta aldrig förvånas.
    Ja de e ju skönt o slippa klydda med posten

    Kommentera


    • #12
      Har svårt att tro att det är en ren kvalitetsgrej. Isåfall hade fler haft samma sak, med största sannolikhet.

      Spöt kan ha fått ett slag, blivit klämt eller annat. Eller enkelt, ett måndags-ex. Sånt händer. Kan hända St Croix och kan hända ABU.

      Så ropa inte varg ...

      Tar du kontakt med ABU/BUTIKEN kan dom säkerligen hjälpa dig. Det är nog det bästa sättet oavsett hur bittert det känns och man vill skriva av sig.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
        Har svårt att tro att det är en ren kvalitetsgrej. Isåfall hade fler haft samma sak, med största sannolikhet.

        Spöt kan ha fått ett slag, blivit klämt eller annat. Eller enkelt, ett måndags-ex. Sånt händer. Kan hända St Croix och kan hända ABU.

        Så ropa inte varg ...

        Tar du kontakt med ABU/BUTIKEN kan dom säkerligen hjälpa dig. Det är nog det bästa sättet oavsett hur bittert det känns och man vill skriva av sig.
        Jag har nu reklamerat spöt hos säljaren, behövde inte skicka in spöt utan det räckte med en bild på bottendelen som jag med skulle såga sönder för att visa spöt är totalförstört.

        Har faktiskt varit i kontakt med den trevliga personalen på abu service i svängsta.
        Enligt honom hade dom inte fått in något speciellt med reklamationer på dessa spön.
        Men han poängterade även att dom inte får vetskap om alla spön som reklameras hos säljarna.

        Hoppas jag bara hade otur med spöt, och nästa spö ska jag pressa rejält mot några bottennapp så man vet det står pall. Är bättre det går sönder med en gång än om ett år ifall det är något fel på det.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
          ...nästa spö ska jag pressa rejält mot några bottennapp så man vet det står pall. Är bättre det går sönder med en gång än om ett år ifall det är något fel på det.
          Dra en 10:a i helgen å kör den hårt istället!
          Bra reklamationshantering iaf -vilken butik?

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

            Dra en 10:a i helgen å kör den hårt istället!
            Bra reklamationshantering iaf -vilken butik?
            Jag kommer naturligtvis hålla mig inom rimliga gränser, men en 10+ o vincha in är det ultimata slutprovet.

            Handlade på Fiskeutrustningonline.se
            Lite längre leveranstid då allt skickas från Danmark men annars är jag väldigt nöjd.

            Kommentera


            • #16
              Har testat spö nr två nu och resultatet även denna gång är ett spö i tre delar istället för 2.

              En gädda på uppskattningsvis någonstans runt 4,5-5 kg vinchades in med slirbromsen i botten.
              Nu är jag iaf övertygad om att det inte blir något mer beast spö.
              Börjar tvivla på att det handlar om måndagsex utan dom pallar helt enkelt inte för mer. Den så kallade nanoteknologin där det handlar om att spara in på bindemedel för ett lättare spö, blir på bekostnad av hållbarhet.
              Har satt betydligt mer press på gäddspön av alla möjliga fabrikat tidigare och aldrig drabbats av detta tidigare.
              Kanske gäller det inte alla spön i beast serien, jag kan bara uttala mig om beast pro på 7 fot med Kastvikt upp till 150g

              Ska ringa säljaren imorgon och se hur vi kan lösa detta. Förhoppningsvis kan jag lägga en slant emellan och byta mot ett westin spö.
              Senast ändrad av Reekie; 2021-06-16, 20:13.

              Kommentera


              • #17
                Det var ju tråkigt, kanske är Nano inte så starkt som tillverkarna vill göra gällande. För några år sedan så var det en tråd här om Westins Powershad 8'6" 60-180g där flera rutinerade fiskare hade spöbrott på det spöt långt före 180g. Jag har det själv och mitt håller och jag håller mig till max 140g, Westin, Edge på den tiden var enligt mig, överklassade. Andra sa det var fel på spöt...

                Kommentera


                • #18
                  Ja det blev tyvärr en rejäl besvikelse, kanske hade man lite för bråttom att få ut dessa på marknaden och kvalitén blev lidande.

                  Annars känns spöt rejält robust och styvt som ett kvastskaft. Men kanske är det just det som gör spöt så pass sprött att det inte pallar.

                  Kommentera


                  • #19
                    kan bara ställa mig i kön och ifrågasätta kvaliteten på ABU´s dyrare spön.

                    Köpte ett Abu Garcia Hornet Stinger Plus DS Haspelspö.

                    Toppen gick efter bara någon vecka (visst den är som en tandpetare) men man förväntar sig ju kanske mera av ett spö i den prisklassen.

                    Har ett Volatile DS spö (30 Ton Graphite) som stått pall för flera Gäddor i 4-5 kilos klassen.

                    Hoppas att AD´n kan hjälpa mig med reklamation och att den går smidigt (AD´n tog in spöt och ville skicka in det för reklamation)

                    Är det någon här på forumet som har erfarenhet av spö reklamation hos ABU? När det gäller delar till rullarna är dom på ABU service sjukt bra att ha att göra med.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av dndyols Visa inlägg
                      kan bara ställa mig i kön och ifrågasätta kvaliteten på ABU´s dyrare spön.

                      Köpte ett Abu Garcia Hornet Stinger Plus DS Haspelspö.

                      Toppen gick efter bara någon vecka (visst den är som en tandpetare) men man förväntar sig ju kanske mera av ett spö i den prisklassen.

                      Har ett Volatile DS spö (30 Ton Graphite) som stått pall för flera Gäddor i 4-5 kilos klassen.

                      Hoppas att AD´n kan hjälpa mig med reklamation och att den går smidigt (AD´n tog in spöt och ville skicka in det för reklamation)

                      Är det någon här på forumet som har erfarenhet av spö reklamation hos ABU? När det gäller delar till rullarna är dom på ABU service sjukt bra att ha att göra med.
                      Jag hörde av mig till abu i svängsta angående reklamation och dom hänvisade i första hand till återförsäljaren. Men dom hade även löst det om något hade strulat.

                      Om du kan så försök byta spö till ett annat fabrikat är mitt råd.
                      Själv kommer jag hålla mig så långt ifrån abus leksakspinnar som möjligt.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 496 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 833 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 658 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 666 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 550 svar
                      229 605 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Tylön
                      av Tylön
                       
                      Arbetar...
                      X