Ambassadeur 2500c "guldrulle" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 2500c "guldrulle"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nila
    replied
    Den här sidan är bra om man vill förlora sig i rullhistoria: http://rullen.se/

Lämna en kommentar:

• fytric
    replied
    Hej igen.

Undrar lite om denna rulle. En Sport Record 2100 "utan fotnummer" är detta vanligt eller?
    Tyvärr verkar just denna vara o behov av service då den inte frikopplar riktigt. Är det värt att lämna in på service eller det kostar mer än det smakar?
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• esox88
    replied
    Hitta en annons på nätet med en 1500c och 2500c champagne som såkdes ihopa. Va väl mint. 1100 dollar va prislappen.
    Men du har ju fått ärva en grann samling!

Lämna en kommentar:

• fytric
    replied
    Finns som sagt ett gäng olika. 5000,5500,5600,6000,8000,9000 tänker väl att dessa bör sparas då de är i mint. Men har nog för avsikt att bruka suverän och cardinal rullarna. Har ett gäng Ambassadeur i förrådet jag fått genom åren som varit med ute på sjön och är slitna därefter. Samt en trutt-o-mat automatisk fligfiskrulle.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• fytric
    replied
    Tack för ett bra svar. Den ska inte säljas, stannar i lådan. Kanske kan bli arvegods till barnbarns barnen, då fiskeintresset finns där.

Lämna en kommentar:

• gabbu
    replied
    Mitt tips är att lägga ut den för ett fast men högt pris på Ebay. 2500 rullarna är ovanliga och eftertraktade världen över. Japanarna bl.a. älskar 1500/2500 modellerna. Pröva PM:a wiloboken eller gå med i en grupp för 2500 på facebook så kan du kanske få ett rimligt svar. Hade jag själv ägt hade jag nog inte lagt ut den (iaf. internationellt dvs ebay) för under 7000:-, men det är en grov uppskattning.

Edit. efter en snabb titt på ebay efter 2500 champagne så ökar jag gissningen på riktpriset till minst 1000 euro. Du har ju både låda och plunta med, har sett andra ligga ute för 900 euro utan både box och flaska. Såg nu att priserna är galna som någon tidigare sa. Börsen har ju gått som tåget och inflationen ligger högt så tror nog du kan hitta köpare till väldigt högt pris utan att skämmas.

Det är en ovanlig rulle du har. 2500 rullarna tillhör de mest mytomspunna ABU rullarna. Det är kanske den rullen som kastar bäst direkt ur kartong och mha lite trim går att fiska med väldigt lätta drag. Produktionen har upphört vad jag vet. Finns ett stort intresse runtomkring världen, så du vill ju sälja den på ett ställe där du kommer i kontakt med flest intressenter vilket blir Ebay.
    Senast ändrad av gabbu; 2021-12-24, 20:06.

Lämna en kommentar:

• fytric
    replied
    Försökte leta på Ebay, men hittade bara champagne med svart rulle. Ingen med låda och plunta etc

Lämna en kommentar:

• Smolt
    replied

Champagne är färgen. Guldrullarna har guldpläterat stativ mm
    ta en titt på ebay.com om du vill ha en idé om värdet. Priserna på dessa är galna nu.

Lämna en kommentar:

• Kolnej
    replied
    Behåll den. Låt den stanna i familjen som ett arv efter honom. Tror du/ni kommer att värdera det mera med tiden.

Lämna en kommentar:

• fytric
    replied
    Denna rullen är min 95-åriga morfars ägodel. En man som fiskat i hela sitt liv och hade halva huset fullt av fiskeprylar. Har fått en större samling med allt från gamla DAM rullar, till Abu 775 och ett gäng Ambassadeur rullar ca 35-40 olika. Så denna är med all säkerhet ingen kopia.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
6 svar
10 356 visningar
19 gillar
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57