nya byxor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nya byxor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inlägg
    vilka brallor ska man satsa på?? ingen real camo bara...

Tacksam för tips..
    Geoff Andersson brallor Urus . Dom har ja (dom trumman har i gäddfeber)
    ja betalde 1200 kr för mina för snart 2 år sen hos sportfiskeboden i täby.
    ja är grymt nöjd varma å framför allt vatten täta även om de öser ned.
    Därför att ja köpte är för att dom är Höga i ryggen . Efter lite för mycket pilsner i tonåren så öka midjemåttet en aning . Å när man ska ned å rota i draglådan , så blottar sig ryggslutet rätt ofta . Å det är ingen höjdare när det är kallt.

/Fredrik

Kommentera

Hej!

Naturkompaniet i ö-vik har just fått hem ett gäng fjällräven byxor i G-1000 med ett membrantyg under (hydratic). De har förstärkning ala Vidda på stuss och knä samt hängslen. På så sätt har ni slitstyrkan hos G-1000 och samtidigt en vattentät byxa. Pris: 599 kr ord. 1699kr Det är en utgående modell ur fjällrävens sortiment.
      Kanske inget för de som ska gå mycket under den varma årstiden, men riktigt bra byxor!

Torne trouser heter de. www.naturkompaniet.se
      telefon nummer till Naturkompaniet Ö-vik: 0660-10340 går jättebra att ringa och beställa. 59 kr blir det för frakt och postförskott om ni beställer för under 1000 kr. (de har fiskegrejer också)

mvh
      Johan Pettersson
      Senast ändrad av JohanP; 2007-03-19, 15:43.

Kommentera

Det här skrev jag efter förra vintern, nu har jag haft dom ett vinterhalvår till och jag står fast: Jag har kört med Fristads Gore-tex byxor under höst vinter vår i Bergen(Norge) klimatet, ett par för fiske och ett par i jobbet. Goare byxor för ruffigt väder är nog svårt att hitta,från +10 till -15 har komforten varit suverän. Aldrig haft långfillingar under, snöstorm, regn, gnistrande kall januarimorgon har jag inte frusit och inte varit blöt. Men över stiger det omkring +10 blir det svettigt i dom, men då kan man ta loss Gore-Tex inner byxan och det blir behagligt igen. Och det är det som gör byxan så bra, för Gore-texen har man under skalbyxan och det är den som slits, så när den är utsliten byter man bara skalbyxan och Gore-texen har man kvar. Ca pris 1200 för båda och 400 för bara skalbyxan tror jag, inte 100 på priset. Gott om ben fickor och löstagbara midjefickor är det också.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

5.11 finns både i nylon (ripstop) och bomull...

Störtsköna brallor www.terrang.se (fd militaryshop)

Kommentera

Ursprungligen postat av Tegel Visa inlägg
            Dom använder jag och jag är jäkligt nöjd än sålänge.
            Samma här. Bara bra erfarenheter.
            [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Fjällräven G-1000, riktigt fina!
              http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67 Visa inlägg
                Kan du lägga ut lite pengar så satsa på t ex Fjällräven eller Haglöfs.

Antingen så köper du med något bra membran i dem som klarar en bra vattenpelare, så kan du även sitta på en blöt toft en hel dag (klarar t ex inte Geoff Andersson som har ett uselt membran för den prislappen).
                Alternativt så köper du ett par som torkar bara du tittar på dem, eller varför inte båda typerna så kan du välja beroende på väderleken.

Militärbyxornas nackdel enligt mig är att de inte är vindtäta och blir de blöta så tar de ett år på sig för att bli torra. Fördelen är att det inte gör ett dugg om de går sönder, släng bort och köp nya! Finns dock väldigt slitstarka material till kvalitetsbyxorna.

/D

Om det är som du säger så är dinna byxor kassa, jag har personligen ett par M90 braller och dom är utmärkta torkar snabbt om de nu mot förmodan skulle bli blöt.

Felet många gör är väl att de tvättar brallerna i en vanlig tvättmaskin, för att M90 brallerna ska hålla måttet så används specielt tvättmedel och de tvättas i höga temperaturer... har inte gjort det själv men har hört mig för om det eftersom jag själv ligger inne i lumpen för tillfället...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                  säger bara GEOFF ANDERSSON
                  Finns de i så små storlekar!
                  Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Jag fiskar uteslutande i Haglöfs och fjällräven kläder. Finns ifrån allt från flecetröjor till superlätta Packlite Goretex jackor/byxor som kan vara riktigtsmidigt att knöla ner i något fack (tar ingen plats alls). Riktigt bra kvalitè också för den delen och riktigt snyggt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67 Visa inlägg
                      Kan du lägga ut lite pengar så satsa på t ex Fjällräven eller Haglöfs.

Antingen så köper du med något bra membran i dem som klarar en bra vattenpelare, så kan du även sitta på en blöt toft en hel dag (klarar t ex inte Geoff Andersson som har ett uselt membran för den prislappen).
                      Alternativt så köper du ett par som torkar bara du tittar på dem, eller varför inte båda typerna så kan du välja beroende på väderleken.

Militärbyxornas nackdel enligt mig är att de inte är vindtäta och blir de blöta så tar de ett år på sig för att bli torra. Fördelen är att det inte gör ett dugg om de går sönder, släng bort och köp nya! Finns dock väldigt slitstarka material till kvalitetsbyxorna.

/D

Ni som har haglöfs med så bra vattenpelare i byxorna, vad heter byxorna då? hittar inte nåt som verkar vara rätt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 504 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57