Dålig kork på nytt spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig kork på nytt spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dålig kork på nytt spö

Hej Jag köpte nyligen ett spö från en stor spötillverkare. Det är i deras premium segment. spöt kostar runt 2890kr utan rea och jag köpte den för 2300kr på rea.
    När jag fick hem spöt och tog upp den så såg jag att korkhandtaget såg bedrövligt ut med tanke på priset för spöt. Jag hörde såklart av mig till butiken och de skickar en returfraktsedel till mig och ger mig ett nytt när det kommer in från spötillverkaren. De erbjöd även 50% avdrag av priset om jag behöll spöt. Och här är min fundering. Är dessa lagningar bra? Det ser ut som de lagat med någon blandning av trä och lim där även lagningen av korken känns lite ruggad. det syns på bilderna. Är dessa saker bara kosmetiska eller kan jag förvänta stora problem med handtaget i framtiden?

Vänliga hälsningar
    Bifogade filer

Hade kontaktat butiken, det där var inte vackert.

Kommentera

Det var ju inte jättesnyggt men i princip en kosmetisk sak, tror inte det trillar sönder direkt. Om jag gillade spöt i övrigt, aktion, känslighet m.m så skulle jag behålla det för halva priset…

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Hade kontaktat butiken, det där var inte vackert.
        Jag har varit i kontakt med butiken. De hörde av sig till tillverkaren och jag kunde antingen lämna tillbaka spöt eller få 50% avdrag på priset. Frågan var mer om sådana lagningar har större risk att leda till att handtaget går sönder. Är det bara en kosmetisk sak så tar jag 50% avdraget för efter fiskslem, tång, saltvatten och allmänt smuts kommer handtaget att ändå få den klassiska gråaktiga uniforma färg som korkhandtagen får.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Det var ju inte jättesnyggt men i princip en kosmetisk sak, tror inte det trillar sönder direkt. Om jag gillade spöt i övrigt, aktion, känslighet m.m så skulle jag behålla det för halva priset…
          Ok. om det är på så vis kommer jag behålla den.

Kommentera

Ja några garantier på handtagets livslängd finns ju inte men för halva priset skulle jag behålla det med förhoppningen att det håller länge nog. Andra är mer noga, estetiskt lagda månne och vill ha ngt fint på flera sätt och så även jag vad gäller rullar. Undviker gärna rullskav, riktigt repiga rullar om än tekniskt OK. är nästan lika illa som bara, nariga fötter i en sandal med oklippta tånaglar… brrr! :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 386 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13