HJA och Kastman, vad var de för tillverkare? (gamla skeddrag) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJA och Kastman, vad var de för tillverkare? (gamla skeddrag)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• matsäck
    replied
    Tack! Jag läser på lite om Olle och det ser ju ut som att det finns andra (Tradera-säljare) som tänker detsamma med den sortens ask.

Jag tror dragen kommer från min farfarsfar, som gick bort 1982, om jag minns rätt. En sån som la all ledig tid på sjöarna häromkring. Jag håller faktiskt ett abborrsyre vid liv som han påbörjade som medelålders. Eftersom jag inte är äldre än 43 så ska jag nog kunna se till att det blir hundraårigt. Familjen är otroligt nog fortfarande de enda som fiskar vid det och det är ju udda så här i ekolodseran. Många fina abborrar där!

Lämna en kommentar:

• Backslag
    replied
    OT kan stå för Olle Törnblom som runt mitten av 1900-talet gav ut flera böcker om fiske och som också kreerade beten - bl.a. lär han ha konstruerat Mörrumspinnaren. Draget ser ut som det gamla ABU Favorit Vass.

Lämna en kommentar:

• HJA och Kastman, vad var de för tillverkare? (gamla skeddrag)

Jo, har hittat några till för mig okända beten, nu skeddrag.

Den ena har asken kvar och på den står det Kastman - X-pertdraget - en OT-produkt. Någon som vet något om det?

Sedan tre slitna drag märkta HJA, en krok och en fisk.Vad/Vem var HJA?

Till sist något som jag vet att jag har sett någon gång, men inte minns vad det är, fiskform och utdragbara krokar.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 580 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar