Vilket haspelspö ska jag välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket haspelspö ska jag välja?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket haspelspö ska jag välja?

Mitt tele spö gick sönder tyvärr och nu är jag på jakt efter nytt spö, denna gången delat. Jag är nybörjare, fiskat sen 2023 och fiskar främst efter abborre, men händer att jag får en gädda då och då. Vill gärna ha ett budgetvänligt all around spö som är tillförlitligt.
    Funderar på Daiwa crossfire 2- delar 7 fot. Någon som har erfarenhet av detta? Letar även efter en haspelrulle stl 2500, även denna budgetvänlig. Någon som har bra tips?
    Tack på förhand.

Vad har du för budget? finns liknande denna https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ng-bundle.html som är bra. Att fiska både borre och gädda på samma spö kan jag tyvärr inte hjälpa dig med då mina borre spön är typ max 30g kastvikt och 260g på gäddsöpt.

Kommentera

Mitt Daiwa Crossfire är det av mina budgetspön som jag har varit nöjdast med. Har inte provat jättemånga olika dock så jag kan säga mer än att jag upplevde det som fullt dugligt. Jag köpte det som kit med rulle och lina och jag skulle gissa att det ofta är prisvärdast i den här klassen. Om du tittar på det spöt så antar jag att du siktar på ett totalpris under 1000:-? Vad jag har sett så brukar separata delar vara dyrare än kit där.

Kommentera

Okej tack! Minns du vart du köpte kitet? Precis siktar på totalpris under tusenlappen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Elvispen12 Visa inlägg
          Okej tack! Minns du vart du köpte kitet? Precis siktar på totalpris under tusenlappen.
          Tror jag köpte på Olssons, men det finns flera ställen med kitet:

Daiwa Crossfire LT Chart. Flame Haspelset Serie prisvärda haspelset perfekt för nybörjaren som vill ha ett set som kommer hålla mång