Vilket haspelspö ska jag välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket haspelspö ska jag välja?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket haspelspö ska jag välja?

Mitt tele spö gick sönder tyvärr och nu är jag på jakt efter nytt spö, denna gången delat. Jag är nybörjare, fiskat sen 2023 och fiskar främst efter abborre, men händer att jag får en gädda då och då. Vill gärna ha ett budgetvänligt all around spö som är tillförlitligt.
    Funderar på Daiwa crossfire 2- delar 7 fot. Någon som har erfarenhet av detta? Letar även efter en haspelrulle stl 2500, även denna budgetvänlig. Någon som har bra tips?
    Tack på förhand.

Vad har du för budget? finns liknande denna https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ng-bundle.html som är bra. Att fiska både borre och gädda på samma spö kan jag tyvärr inte hjälpa dig med då mina borre spön är typ max 30g kastvikt och 260g på gäddsöpt.

Kommentera

Mitt Daiwa Crossfire är det av mina budgetspön som jag har varit nöjdast med. Har inte provat jättemånga olika dock så jag kan säga mer än att jag upplevde det som fullt dugligt. Jag köpte det som kit med rulle och lina och jag skulle gissa att det ofta är prisvärdast i den här klassen. Om du tittar på det spöt så antar jag att du siktar på ett totalpris under 1000:-? Vad jag har sett så brukar separata delar vara dyrare än kit där.

Kommentera

Okej tack! Minns du vart du köpte kitet? Precis siktar på totalpris under tusenlappen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Elvispen12 Visa inlägg
          Okej tack! Minns du vart du köpte kitet? Precis siktar på totalpris under tusenlappen.
          Tror jag köpte på Olssons, men det finns flera ställen med kitet:

Daiwa Crossfire LT Chart. Flame Haspelset Serie prisvärda haspelset perfekt för nybörjaren som vill ha ett set som kommer hålla mång

Ett annat råd jag har är att undvika är Abu Garcias billigare rullar. Har haft två MaxSTX och bägge har börjat strula och även innan så var de tråkiga att använda.

Kommentera

Har själv ett crossfire teleskopspö, 2500 rulle och 10kg flätlina och det fungerar utmärkt till både abborre och gädda. Största gäddan jag fått på spöet hittills var 4 kg och allt kändes mycket bra och robust. Däremot hade jag en abu garcia tafs som jag däremot inte var nöjd med. Den skavde mot linan och 4 kg gäddan tuggade något rejält på den, så bytt till en berkley tafs och tycker den beter sig mycket bättre.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 419 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57