rea hos fiskeaffär, behöver tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rea hos fiskeaffär, behöver tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• rea hos fiskeaffär, behöver tips

hej, min första post här

Vår jakt o fiske affär här i nybro vid kalmar håller på och stänger igen. Så det blir en rea på alla fiske utrustning från ca: 40/50%

Jag har inte fiskat på ett tag, men vill gärna börja igen. Kanske åka uppåt till nästa år, men att börja sakta köpa in grejer genom året. Men tydligen så blir det inte så för att jag kan väl inte missa denna tillfälle o köpa utrustningen billigt, tänker jag.

Jag skulle vara mycket tacksam om ni kan ge mig bra tips om vad jag ska köpa. Jag har I princip bara ett spö, den vill jag behålla, resten vill jag ha nytt och prisvärd. Tänker fiska röding o aborre mest, annan fisk är sekundärt. Inget flugfiske. Låter jag som en amatör så är det för att jag är en , men jag älskar fiske o natur...

Spinnare, gärna av märket myran.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av revo Visa inlägg
      hej, min första post här

Vår jakt o fiske affär här i nybro vid kalmar håller på och stänger igen. Så det blir en rea på alla fiske utrustning från ca: 40/50%

Jag har inte fiskat på ett tag, men vill gärna börja igen. Kanske åka uppåt till nästa år, men att börja sakta köpa in grejer genom året. Men tydligen så blir det inte så för att jag kan väl inte missa denna tillfälle o köpa utrustningen billigt, tänker jag.

Jag skulle vara mycket tacksam om ni kan ge mig bra tips om vad jag ska köpa. Jag har I princip bara ett spö, den vill jag behålla, resten vill jag ha nytt och prisvärd. Tänker fiska röding o aborre mest, annan fisk är sekundärt. Inget flugfiske. Låter jag som en amatör så är det för att jag är en , men jag älskar fiske o natur...

Vad är det för spö du har? spinn/haspel kastvikt? Tyvär börjar det bli ganska utplockat i butiken, men lite prylar som duger till ändamålet finns det än..

//Abel
      http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

köpa en stradic eller en super gt 2500 rulle, från shimano.
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Köp lite dyra prylar och sälj en del på tradera och gå vins. Funkar oftast.
          Speciellt buster är populärt

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
            Spinnare, gärna av märket myran.
            ok, ska kolla på de
            Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
            Vad är det för spö du har? spinn/haspel kastvikt? Tyvär börjar det bli ganska utplockat i butiken, men lite prylar som duger till ändamålet finns det än..
            //Abel
            vanlig billig spö, den duger bra, annars så kan jag väl tänka mig en ny, men jag gillar den jag har men jag tänker kanske handla dubbelt, för både mig och min bror så...
            Ursprungligen postat av këff Visa inlägg
            ska fråga ägaren om han har såna så jag kan kolla på de..
            [edit] ser bra ut härifrån

Ursprungligen postat av speeedo Visa inlägg
            Köp lite dyra prylar och sälj en del på tradera och gå vins. Funkar oftast.
            Speciellt buster är populärt
            jo, de vore inte dumt, är det som han säger, 50% av, så kanske man kan titta på de lite finare grejerna. Men han har massa annat med, en massa jakt gevär och sikten som går på jätte rea med har jag för mig
            Senast ändrad av revo; 2007-05-09, 13:07.

Kommentera

Ursprungligen postat av këff Visa inlägg
              ska fråga ägaren om han har såna så jag kan kolla på de..
              [edit] ser bra ut härifrån http://fish.shimano-eu.com/media/ima...9830533485.jpg

satsa på att få en dubbelvev blir mer balancerad.

Kommentera

Jag tycker att det viktigaste med en haspelrulle är linuppläggningen och den man får man betala för. Med bra uppläggning slipper du en massa trassel.
                Jag tror att en vanlig anledning till att nybörjare lägger ner fiske helt, är pga av att det inte blir smärtfritt när man fiskar med skitgrejer.
                BJ@

Kommentera

Ursprungligen postat av cico Visa inlägg
                  Jag tycker att det viktigaste med en haspelrulle är linuppläggningen och den man får man betala för. Med bra uppläggning slipper du en massa trassel.
                  Jag tror att en vanlig anledning till att nybörjare lägger ner fiske helt, är pga av att det inte blir smärtfritt när man fiskar med skitgrejer.
                  klart det är det, men som du ser innan så har jag rekomenderat rullar med helt okej linuppläggning

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                  14 svar
                  1 981 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11