Vilken multirulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken multirulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken multirulle?

Jag hade tänkt införskaffa en multirulle och funderar på vilken modell jag ska skaffa. Shimanos Citica verkar fin och har fått bra omdöme, men ambassadeur C3 verkar också okej liksom Daiwa procaster även om jag tvivlar på kvaliteten där. Jag misstänker att Abu håller en generellt sett högre kvalitet men helst skulle jag nog ha en lågprofilare.

Så ni som har någon erfarenhet av dessa rullar eller liknande i prisklassan >1500 kr får gärna komma med ärliga synpunkter, vilken håller bäst kvalitet??

Vad ska du använda den till? Oavsett det, Ambassadeur håller i alla väder!

Kommentera

Pflueger President WLPL, hur bra som helst! Håller för allt! Kostar cirka 15-1700:-

Explore premier fishing gear with Pflueger! Find your next freshwater reels, rods, or combos designed for anglers who care about a quality fishing experience.
      Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

annars har du ju revo s:en som är abus lågprofilare!
        TEAM FILC HUNTERS

Kommentera

Har flera C3:or som jag är jättenöjd med, jag gillar inte tumtangent på rullar så C3:an passar mig perfekt. Har 2st 6601C3 på ingång från amerikatt som jag ska ha till lite gäddtrolling

Revon är också helt ok men kanske inget jag skulle stå och dänga stora gäddwobblers med.
          Senast ändrad av Pegu78; 2007-06-01, 11:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av _StoraLe_ Visa inlägg
            Vad ska du använda den till? Oavsett det, Ambassadeur håller i alla väder!
            Den ska användas till ganska lätt spinnfiske helst med tunn lina, därför letar jag efter en liten rulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av sahara Visa inlägg
              Den ska användas till ganska lätt spinnfiske helst med tunn lina, därför letar jag efter en liten rulle.
              Kika på en C3a eller C4a i 4500/4600 storlek, jäkligt fina. Där får du en rulle som är gjord i Svedala och som du lätt kan fixa reservdelar till
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av sahara Visa inlägg
                Jag hade tänkt införskaffa en multirulle och funderar på vilken modell jag ska skaffa. Shimanos Citica verkar fin och har fått bra omdöme, men ambassadeur C3 verkar också okej liksom Daiwa procaster även om jag tvivlar på kvaliteten där. Jag misstänker att Abu håller en generellt sett högre kvalitet men helst skulle jag nog ha en lågprofilare.

Så ni som har någon erfarenhet av dessa rullar eller liknande i prisklassan >1500 kr får gärna komma med ärliga synpunkter, vilken håller bäst kvalitet??
                Jag letade efter en liknade rulle. Klämde lite på Procaster, men samtidigt så kände jag på Ambassadur Revo och det kändes som om det var ljusår emellan dom. S modellen kan man nog få loss för runt 1300. Själv valde jag en SX med magnetbroms för 1800. 10 års garanti på Aburullarna känns ju också helt okej.

Än så länge så håller jag på att lär mig kasta med multirulle och kasten blir inte så långa som jag vill och skatbona är regelbunda....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                24 svar
                2 465 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57