Åka till medelhavet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åka till medelhavet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Åka till medelhavet

Till hösten drar jag till Cypern och jag tänkte trycka ner min haspelutrustning i bagaget. Fisket runt kusten är helt fritt så vad jag egentligen funderar på är om ni har några tips?

Kommer exempelvis inte min flätlina dra åt sig enorma mängder salt? Kommer detta skada min högst ordinära ABU-rulle (154 tror jag den heter)? Alla tips är välkomna.

Det handlar alltså inte om trolling efter stora fiskar utan bara lite allmänt kastande runt Limasol.
    Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Hej Andreas, kom från Cypern i förra veckan. Fig Tree Bay, verkar bara finnas små "akvariefiskar" längs med kusten, vad jag förstod. Locals metade med bröd och fick dessa minifiskar men ingenting annat. Annat var det på Rodos, där fanns det bla stor multe.
    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
    "Keep it simple"

//Jan O
    www.fisheco.se
    www.brofiske.net
    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Hmm.. undrar hur man ska göra då. Jag vill ju ogärna åka ut med ett helt gäng andra turister men samtidigt inte heller betala grova pengar för en privat guide.

Om man tar med sig ett spö härifrån så finns ju alltid risken för att man får fiskar som är dimensionerade för mycket kraftigare utrustning och det kan ju sluta olyckligt, både för utrustningen och för fisken.

Jag och flickvännen var i den delen av Protaras som ligger närmast Agia Napa förra sommaren. Vi snorklade en hel del och det var mest stim med just akvariefiskar runt 5-15cm stora just där vi snorklade.

Igår flyttade min syster ner till Limasol och det är därför vi ska ner till Cypern i år igen. Jag kanske får ta en guidad båt och låna deras utrustning ändå? Kanske inte är så tokigt som jag tycker att det låter? Någon som testat?
      Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

På Mallorca så var det småfisk... men när jag matade med bröd ett tag medans jag badade så kom det in fisk på över 2 kg
        /Lazinko

Kommentera

om du fiskar med din utrustning så var noga med att skölj din rulle med saltvatten varje gång du fiskat. Jag tror du kan testa insjöar och floder på cypern (om det finns) för sådana ställen brukar nästan alltid hålla fisk då det är medelhavsklimat.

Kommentera

jag har varit på cypern och fiskat karp..finns massor med bra sjöar med karp i som engelsmännen tagit med sig dit..själv så åkte jag på en guidad tur,utgick från ayia napa kostade en 500 för en dag med skjuts från hotellet och tbx då ingick fiske prylar och mäsk....
            UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
            minken.bloggsida.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar