Kepslampor för sena kvällar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kepslampor för sena kvällar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kepslampor för sena kvällar

Är det någon som testat dessa kepslampor som finns på marknaden ? Verkar jäkligt smart att fästa dessa LED-lights i kepsen istället för att ha pannlampa. Men funkar dom bra men tanke på batteritid, belysning osv

Ex denna från Havsfiskecenter.se

http://www.havsfiskecenter.se/item_s...de_no=70400100 69:-
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
    Är det någon som testat dessa kepslampor som finns på marknaden ? Verkar jäkligt smart att fästa dessa LED-lights i kepsen istället för att ha pannlampa. Men funkar dom bra men tanke på batteritid, belysning osv

Ex denna från Havsfiskecenter.se

http://www.havsfiskecenter.se/item_s...de_no=70400100 69:-
    Jag har en sån lampa och den lyser bra och batterierna håller nog ett tag. Problemet med min var att ena plastclipset gick av andra gången jag använde den. Just plastclipsen verkar lite klena, men samtidigt kan man kanske inte begära så mycket för det priset?

Kommentera

Tråkigt om clipsen går sönder ... då har man ju inte mycket nytta av en sådan lampa såklart. Men du tycker alltså själva ljusstyrkan är ok ? Hur fungerar den viktmässigt på en keps då ? Antar att kepan måste sitta på kanska hårt för att det ska fungera ?

Hittade en annan modell i en hästshop när jag luskade lite. Vet inte om det är bättre kvalité på dom clipsen iofs.

http://www.storahallebo.com/item_show.asp?code_no=000u 119:-
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag använder min rätt ofta, fungerar klockrent. Tycker ljusstyrkan är riktigt bra faktiskt. Har inte lyckats haft sönder clipsen på min, och då har den hängt med nå't år. Lyckades väl få ett fredags-ex kanske.

MVH Spiggo
        www.gavlefiskredskap.se
        niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Jag skulle chansa på att priset säger allt. Har en ggr köpt en billigare pannlampa och den efterföljande midsommarnatten var allt annat än ljus. Fisket blev totalfiasko iom att lampan inte fungerade.

Gick och köpte mig en Petzllampa som aldrig har krånglat det minsta och batterierna håller skitlänge. Dessutom finns som med röda glas som inte stör ögonen så mkt för framtida mörkerseende.

Antigen har man lampan "under" kepsen eller så har man kepan bakofram eller använder luva

EDIT; Dessutom får du också möjligheten att välja ljusstyrka och lampan är 100% vattentät.

Senast ändrad av Flodebanan; 2007-09-13, 21:27.
          sigpic

Kommentera

Jag hade en likande den översta men med två extra lampor, de två yttersta var röda. Det fanns tre lägen på den, två lampor, flera, och bara de två röda. Kostade runt 60 spänn på Jula.

Den satt jättebra på kepan och batteritiden var finfin. Dock gick det första clipset av inom en timme och sedan det andra dagen efter (gaffade fast den en natt), den låg och lyste i väskan ganska länge efteråt.

Vill du prompt pröva en så köp den billiga på Jula men jag kan inte rekommendera den. Dessutom hade min platta NiCad(tror jag) batterier som är miljöovänliga och knepiga att få tag på.

Jag använde den till kräftfisket (hjälp att se när vi agnade och satte ut burar) och på kort håll så lyste den upp helt ok, i bäckmörkret så funkade den ok i skogen också även om den inte är nån vidare ersättning för ficklampan.

Hade jag köpt en ny hade det blivit en mer hederlig pannlampsmodell med LEDlampor med pålitligt elastiskt snöre och vanliga batterier.
            Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Tråkigt om clipsen går sönder ... då har man ju inte mycket nytta av en sådan lampa såklart. Men du tycker alltså själva ljusstyrkan är ok ? Hur fungerar den viktmässigt på en keps då ? Antar att kepan måste sitta på kanska hårt för att det ska fungera ?

Hittade en annan modell i en hästshop när jag luskade lite. Vet inte om det är bättre kvalité på dom clipsen iofs.

Vikten stör inte alls på kepsen, det är inga problem. Precis som det skrevs ovan är det små platta batterier som inte väger nåt. Dom är inte svåra att få tag på utan finns på tex teknikmagasinet för 25 spänn styck. Jag tror det kan vara värt 69 kr, med lite tur håller clipsen. Lampan funkar med ett clips, får se hur länge bara.

Kommentera

Funkar bra, men som sagt man skall inte plocka av dom ifrån skärmen då klipsen är bräckliga, låt dom sitta kvar.
                Lite roligt att lampan+batterier var billigare än nya batterier (såg bara på duracell på konsum) där jag köpte dom, 60kr gav jag, väger 25 gram.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

This domain name is available, own it today. Affordable payment options. Fast and professional service.

De har hittat på en bra lösning, kvalitetsgrejjer o batterierna lär hålla helt ok. Då slipper man oroa sig för at clipsen går av vid kula osv.. o att det kan vara bökigt med vanlig pannalampa med band.. batterierna sitter i en liten smidig ficka på sidan på kepsen.. finns iaf på MÅ fiske i uppsala, där kostade dryga 200 tror ja.. Sen har jag för mig att det e en Ålänning som har paent på den så då måste det ju va rejäla grejjer
                  I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

köpte en sån här idag,grymt smidig och bra ljus.
                    Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 389 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson