köpa saker i thailand - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

köpa saker i thailand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• köpa saker i thailand

Hej.

Ska till thailand nästa vecka och kommer att vara där i 22 dagar.

Hade tänkt köpa lite fiskeprylar om det finns några bra butiker.

Nån här som vet vart man ska handla.

Ska även ta nån fisketur där nere. men har inte lust att punga ut 6-8 tusen för en dag med typ gecko eller så. Om ni vet någon annan bra båt man kan åka ut med på fiske får ni mer än gärna skriva.

Tack på förhand// Patrik

En sak du kanske borde specificera är ju vart i thailand du ska vara, blir lite lättare att ge tips då.
    Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

ok.

farsan har hus på ett ställe som ligger 2 tim från Bankok, som heter mai ping (tror det stavas så) mot kambodja till. sedan ska vi resa runt i thailand, så därför tänkte jag ha lite "bredd" i min sökande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mothugget Visa inlägg
        ok.

farsan har hus på ett ställe som ligger 2 tim från Bankok, som heter mai ping (tror det stavas så) mot kambodja till. sedan ska vi resa runt i thailand, så därför tänkte jag ha lite "bredd" i min sökande.
        Från Phuket (Chalong bay) går det en hel del fisketurer. Finns några firmor som kör s k "join-inturer", d v s Du bokar in dig själv på ledig plats, bruakr kosta cirka 500-600 kr per person. Kolla in några av dom ställen som säljer turistarrangemang, finns överallt, glöm inte att pruta på listpriset. Vad gäller fiskeprylar så var utbudet rätt skralt, mest lågbudgetutrustning och inte speciellt billigt..
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

thailand

hej!! tog en tur från chalong bay sist jag var iväg,, tror de kostade ca 450 efter lite prutning, men de va de klart värt,,fick lite tonfisk o även lite mindre fisk(kommer inte ihåg va dom heter), vi var 6-7 fiskare på den turen. sen fanns de väl en fiskebutik i phuket,,kommer inte ihåg exakt va den hette,men den va relativt nybyggd,hade väl inte så värst m.k.t grejer men är väl värt ett besök,,mest havsfiskegrejer,men gör ett sök på nätet,kanske finns fler.

Kommentera

Dom säljer en toby kopia, som orginellt nog heter tony, den är rätt bra.
            Tony finns i 12 gram koppar eller silver och kostar 65 bath (ca 13 kr).
            Hade jag bara tänkt på saken hade jag köpt med mig 20 st hem när jag var där.

Kommentera

Om "farsans hus" ligger mot kambodja ligger det alltså österut inte mot Phuket som ligger ca 8 timmar söder om Bangkok på västra sidan...!

2 timmar med bil från Bangkok innebär antagligen strax öster om Rayong om det ligger vid kusten. Rayong är känt för sina många fiskebåtar. Jag har själv bott där i 3 år men något fiske blev det dessvärre inte. Det finns det mesta i området eftersom Rayong är relativt stort. Många västerlänningar bor och jobbar där (som jag gjorde) permanent.

Mai ping har jag aldrig hört talas om. Förmodligen kan jag tänka mig det stavas "Mae Phing" och är ett mindre samhälle... Ligger det vid kusten?

Fiskegrejor måste du nog ändå köpa i Bangkok !!! Allt som har med hobbys att göra kan man glömma utanför Bangkok.
              Senast ändrad av Karvid; 2007-12-15, 09:22.
              Det man inte minns har aldrig hänt !

Kommentera

Stämmer att huset ligger ungefär 8 tim från phuket österut men nu var det inte en geografilektion jag var ute efter.
                stället heter Mae Phim. Förövrigt så har thailands kronprins ett hus där och Rayong ligger inte allt för långt därifrån.

Då blir det till att shoppa saker i Bankok då.

Någon som testat att fiska i Kho Chang?

Ursprungligen postat av Karvid Visa inlägg
                Om "farsans hus" ligger mot kambodja ligger det alltså österut inte mot Phuket som ligger ca 8 timmar söder om Bangkok på västra sidan...!

2 timmar med bil från Bangkok innebär antagligen strax öster om Rayong om det ligger vid kusten. Rayong är känt för sina många fiskebåtar. Jag har själv bott där i 3 år men något fiske blev det dessvärre inte. Det finns det mesta i området eftersom Rayong är relativt stort. Många västerlänningar bor och jobbar där (som jag gjorde) permanent.

Mai ping har jag aldrig hört talas om. Förmodligen kan jag tänka mig det stavas "Mae Phing" och är ett mindre samhälle... Ligger det vid kusten?

Fiskegrejor måste du nog ändå köpa i Bangkok !!! Allt som har med hobbys att göra kan man glömma utanför Bangkok.

Kommentera

Var i Thailand förra vintern. Var på ön Koh Chang. Där hittade jag en liten sportbutik som sålde en del rullar och drag. Köpte några vobblers och spinnare. Tyvärr har jag inte provat dem än. En vobbler kostade runt en tjugo kronor.
                  De sålde även en hel del haspelrullar av okänt märke och även en del båtspön.
                  Ångrar lite att jag inte köpte någon rulle. De var rätt så billiga.

Kommentera

Jag och en polare var på Koh Chang för ungefär två år sedan. Då fanns det inte några "seriösa" fisketurer vad vi kunde hitta iallafall. Det är möjligt att det finns nu, men då får du ju förmodligen betala en del också. Vi frågade runt lite på restauranger och turistbyråer om fisketurer, och till slut så lyckades vi få följa med en thailändsk fiskefamilj (gammelgubbe, gubbe och son) ut på deras vanliga nattrunda. Det var åtminstone en annorlunda upplevelse.

Vi åkte ut vid sex-sju på kvällen i en riktigt sunkig gammal båt. Så fort det blev mörkt började vi fiska betesfisk, i detta fall små bläckfiskar. Detta var inte särskilt svårt, bara att lysa i vattnet med starka lampor, och sedan håva. Dessa skars i småbitar, och därefter metade vi upp allehanda småfisk.

Mellangubben hade redan nu somnat tvärs över båten, eftersom han sänkt en halv flaska thaiwhiskey på sisådär en timma. Snart därefter somnade även de andra Thailändarna, med linan kring tån, redo att vakna, dra upp firren, agna igen, och somna om på mindre än en minut. Vi sov däremot inte en blund i vågorna och kolmonoxidångorna som dieselmotorn frambringade.

På morgonen var det dags att jaga storfisken på ett annat ställe, men det hade vi lite mindre tur med. En hyfsad fisk blev det, dock jävulskt frontad på den bilden som jag bifogar. För denna turen (18-08, utrustning och resterande halva flaska thaiwhiskey efter det att thailändaren däckat) betalade vi 500 baht var om jag inte minns fel.

Jag tror ärligt talat med att om du skall handla prylar får det ske i Bangkok.
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    2 049 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist