Flätlina från Biltema...? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flätlina från Biltema...?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tror det finns en annan tråd som jag startade för länge sedan nånstans i forumet om just deras flätlinor. Var några bra inlägg i det ... sök i forumet och du kommer hitta den.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Är Dyneema alltid Dyneema? Finns den fibern i olika kvalitéer och framför allt hur flätas linan ihop? Kommer fibrerna att snabbt nöta sönder varandra?

Jag tror att BIltema har valt en lina med lägsta möjliga tillverkningskostnad men säljer den på dyneema fiberns goda rykte om dragstyrka. En felflätad lina är stark som f..! när den spolas på men kan vara söndernött innifrån innan dagen är över och brista för ingenting.

Vill man veta sanningen om en lina måste man pröva den själv. Jag gillar SpiderLine Fusion men kanske byter jag till PowerPro nästa gång. Biltemas lina skulle jag köpa för att hänga upp tavlor med.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Har en polare som kör med den linan vid trolling. Han säger att den håller bra, men är skit om man kastar med den

Kommentera

Kostar ju inte så mycket, testa vet ja. Någon som prövat deras (biltemas) digitalvåg förresten.. där lockar ju också priset =)

Kommentera

Originally posted by BeBest
            Är Dyneema alltid Dyneema? Finns den fibern i olika kvalitéer och framför allt hur flätas linan ihop? Kommer fibrerna att snabbt nöta sönder varandra?

Jag tror att BIltema har valt en lina med lägsta möjliga tillverkningskostnad men säljer den på dyneema fiberns goda rykte om dragstyrka. En felflätad lina är stark som f..! när den spolas på men kan vara söndernött innifrån innan dagen är över och brista för ingenting.

Vill man veta sanningen om en lina måste man pröva den själv. Jag gillar SpiderLine Fusion men kanske byter jag till PowerPro nästa gång. Biltemas lina skulle jag köpa för att hänga upp tavlor med.
            Fibrerna är alltid detsamma. Det ända som kan vara anorlunda är: spunnen eller flätad, hur tät är den spunen/flätad, typ av coating och givetvis färg. Biltemas lina är grön, utan coating och ganska gläs spunen. Alltså mkt enkel. Jag misstänker att det blir med tiden massa parallella fiber.
            Senast ändrad av CDan; 2003-10-15, 09:05.
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Biltemas gul gröna wobbler är jävligt effektiv i den sjö jag fiskar i.
              kraftig gång på den och kulor i den det är nog det.
              LInan har jag själv inte testat men jag har hört att den spinner upp sig.
              Men det är ju bara att prova :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
              24 svar
              2 388 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lsjonsson