Vantar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vantar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det finns ju vantar med möjlighet att stoppa in värmekuddar. Finns i välsorterade jaktaffärer. "Kudden" håller värmen i ca. 6 timmar.

Ingen som provat det?

Kommentera

Tjacka ett par Glacier-Gloves! Bellar väl bortåt 500 bagis, men de är helt enkelt bäst.
      Flisfodrad me bra känsla i fingertopparna så att man tom kan fluga me'rom och de har inte tyg på utsidan.
      Handskar med tyg utanpå neoprenet är ett otyg eftersom krokarna fastnar i det.
      Jag vet inte om G-G har bättre eller sämre kvalitet än de andra märkena, men mina brukar hålla i två till fyra år innan de pajar.
      [FONT=Comic Sans MS][/FONT]

Kommentera

”Tjacka ett par Glacier-Gloves! Bellar väl bortåt 500 bagis, men de är helt enkelt bäst.”
        Låter inte så illa ändå. Fryser man om händerna - eller fötterna eller huvet - fryser snart resten också och då blir fisket inget nöje.
        Jag fiskar med bara händer men sätter på mig vantarna vär det är dags att ro en bit för att få upp värmen.
        Glaciervantarna borde ju funka vid pimpel också. Kan vara kallt om fingrarna på laknätterna
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by Zeke
          Tjacka ett par Glacier-Gloves! Bellar väl bortåt 500 bagis, men de är helt enkelt bäst.
          Flisfodrad me bra känsla i fingertopparna så att man tom kan fluga me'rom och de har inte tyg på utsidan.
          Handskar med tyg utanpå neoprenet är ett otyg eftersom krokarna fastnar i det.
          Jag vet inte om G-G har bättre eller sämre kvalitet än de andra märkena, men mina brukar hålla i två till fyra år innan de pajar.
          De är ok men går sönder rätt snabbt de också. Dessutom tycker jag inte de är särskilt varma men jag har nog rätt dålig cirkulation. Bäst är nog en uppsättning av flera vantar som man byter ut under dagen.

//K
          BJ@

Kommentera

cico, jag håller med dig att de kanske är lika varma som mormors hemmastickade lovikavantar, men tillräckligt varma för att man ska få behålla alla fingrar.
            Jag moddar även mina G-G:s genom att klippa bort karborrebandet kring handleden som annars stryper av en del välbehövligt uppvämt blod.

Kommentera

Har gett upp hoppet med neopren

Har haft neoprenhandskar som spruckit i sömarna som tidigare nämts och som sagt är dom kalla. Kör med så kallade torgvantar under fisket och ett par rejäla stickade tumvantar när det blir för kallt.

Kommentera

Originally posted by Zeke
                Jag moddar även mina G-G:s genom att klippa bort karborrebandet kring handleden som annars stryper av en del välbehövligt uppvämt blod.
                Japp, det är ett måste. De stryper inte bara blod utan är även allmänt irriterande vid på och avtagning av handsken.

//K
                BJ@

Kommentera

Jag kanske har missuppfattat detta, men är det inte så att neopren ska hålla kroppstemperatur när det blir blött, alltså börja med att doppa händerna i vattnet.
                  Jag har Glacier-Gloves, och dem är sämre än mina gamla Sölvekroken för 110 kr.
                  Att det är hål i dem påverkar inte tycker jag.

saizen...

Kommentera

Jr, doppa inte handskarna i blötan, eller jo gör det, men ha då ett par torra att byta till efteråt.

Kommentera

Tycker nog att neopren är överlägset varmast som blöta jämfört med andra handskar, synd bara på hållbarheten på RT, annars nöjd.
                      Får nog bli ett par GG nästa gång...
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 985 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11