Vantar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vantar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vantar?

Någon som testat neoprenhandskar? Börjar bli kallt nu, speciellt om man blir lite blöt om händerna.
    Jag fiskar med fleecehandskar där långfingret, pekfingret och tummen har "halva fingrar".
    Problemet är att de blir grymt kalla när de är blöta.

Funderade på neoprene, för det kör ju dykare och vindsurfare med och borde funka fint för oss fiskare. (Om man hittar en tunn modell som man klipper fingrarna av)

Undvik Ron Thompsons neopren handskar, mina sprack fort i sömmen. Samma sak som med deras neoprenvadare (tur att jag inte provade dom, utan lät mina kamrater vara försökskaniner!)...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

ofodrade neoprenhandskar blir jävligt kalla att ha på sig om du sätter på dig dem när själva handksarna är kalla. Tar bra lång tid innan de blir varma.

Riktiga lovikavantar eller tumvantar mellan det aktiva fisket och utan under aktivitet är susen

Kommentera

Jag kör med neopren, för jag har inget val.
        Blir man iskall så blir man, så det är bara att man vänjer sig.
        Se bara till att dem är tajta...
        Storleken har betydelse...

Kommentera

jag kör också med neoprem handskar som man kan böja bak topparna på funkar primma förutom att det blir svårare att kasta med haspel
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Har inte testat neoprene men så vitt jag förstår är de vattentäta. Då undrar jag hur trevliga de är att bära när handsvetten börjar lägga sig på insidan. Skulle nog hellre välja fleecevantar med en avtagbar vattentät yttervante.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

R-T's gamla svarta neoprene fingerhandske med vikbar tumme och pekfinger fungerar jättebra!
              Jag håller med om att de blir fuktiga på insidan av svett men inte så kalla......
              Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

jäkla veklingar !!! man kör ju utan vantar!!!

Kommentera

Jerka: Ja, det kanske du gör om du sitter och pillar på dig själv vid nån skånsk insjö under varma Julidagar.
                  Men vi som fiskar gädda i skärgården och på öppna fjärdar i November-December behöver faktiskt bättre kläder.

Jag fiskade i går, stack ut kl. 7 och då var det minus 7 grader. Is och frost i båten, blåste kallt.
                  Hade du varit med och inte haft handskar så fick nog mamsingen hämta hem lillgubben efter ett par timmar, med endast små svarta stumpar kvar!

Kommentera

Jag har neopreon handskar, dom funkar kanon både för fiske och crosskörning! Jag tycker inte att det blir speciellt kallt heller, om du börjar frysa ta fram en liten burk då och fyll den med lite kylarvatten från motorn, stoppa sedan ner händerna i vattnet så kommer du att bli varm och temperaturen kommer att hålla sig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 981 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11