Hur många beten använder ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många beten använder ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by supratress
    Om jag spinnfiskar gädda/gös eller trollar brukar jag ha med ca 150 jerkar/wobbler och ett trettiotal skeddrag. Jiggar jag gös el. abborre brukar jag ha med i runda slängar 700 jiggar av olika färger, modeller och storlekar. Hur mycket av det använder jag på en dag? Någon promille... Det allra mesta får ligga undanstuvat i båten. Varför då ha med så mycket prylar ut till vattnet? Valfrihet! Det handlar om att alltid kunna anpassa beten efter fiskedjup, ljusförhållanden, siktdjup osv osv. Jag vill aldrig behöva uppleva att jag fiskar på en plats och tänker "bara jag hade haft det eller det betet med, det hade varit perfekt..."
    Skämtar du? Räkna dubbletterna och sälj så tjänar du nog ihop till ett nytt spö.

Kommentera

Givetvis skämtar jag inte om så viktiga saker. Dubletter finns ej, förutom några riktiga favoriter som jag måste ha fler av ifall man skulle förlora en "in action". Jiggarna är givetvis ett gäng likadana men jiggar går ju åt på löpande band om man ex kör gös på platser med mycket smågädda. Kollade häromdagen att jag för tillfället har 26 spön så jag ska nog snarare sälja av spön än köpa fler. Åtminstone om Du frågar min sambo! Det kostar (vansinnigt mycket trots bra rabatter hos handlare) att ligga på topp!
      Senast ändrad av supratress; 2003-11-26, 11:18.

Kommentera

det var inte lite supatress!!lite överdrivet i min mening!men det kan ju vara lite som du säjer att man kan sakna något..men 150 jerkar o 700 jiggar!

Kommentera

Dessutom är det kul med grejer! Nja inte 150 jerkar, 150 jerkar+wobbler... Jag har ju inte med jiggar och jerkar+wobbler samtidigt heller! Dessutom ska understrykas igen att jag inte tror på att byta beten alltför ofta av den enkla anledningen att varje bete måste fiskas "rätt" och det tar ett tag att ställa om när man byter. Jag vill bara ha ett så stort utbud som möjligt när jag är på plats. Väl igång och fiskar byter jag inte särskilt ofta om inte förhållandena/fiskeplatsen ändras...
          Senast ändrad av supratress; 2003-11-26, 11:59.

Kommentera

beror ju på om det e segt då testar man ju lite olika annars blir det mest pig, buster jerk o slider ja kör med beroende på hur djupt det e,
            Senast ändrad av Fiskmix; 2004-04-26, 09:58.
            Tube for life

Kommentera

Originally posted by Lazinko
              Beror sinnesstämningen tror jag, är man sur bytar man ej, är man glad så bytar man o kör lite aktivare typ

Vet inte om jag ska hålla med om det för mej är det tvärt om. för om det är dåligt fiske o man är lite småsur så buter ja bara drag av ren frustration men medan om fisket är bra fortsätter man på just den wobblern...
              ...

Kommentera

2-5 gånger i vanliga fall händer att jag byter mer än 20 om man inte förflyttar sig !
                Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Markin jag kör tvärtom o slänger i draget av ren ilska
                  /Lazinko

Kommentera

Använder mig utav 6 st olika beten, dessa beten har jag dom flesta färgerna utav. Byter säkert runt en 20 ggr om dagen, beroende på hur fort jag får fisk förstås.

Kommentera

Originally posted by supratress
                      Dessutom är det kul med grejer! Nja inte 150 jerkar, 150 jerkar+wobbler... Jag har ju inte med jiggar och jerkar+wobbler samtidigt heller! Dessutom ska understrykas igen att jag inte tror på att byta beten alltför ofta av den enkla anledningen att varje bete måste fiskas "rätt" och det tar ett tag att ställa om när man byter. Jag vill bara ha ett så stort utbud som möjligt när jag är på plats. Väl igång och fiskar byter jag inte särskilt ofta om inte förhållandena/fiskeplatsen ändras...
                      Den som har flest fiskedrag när han dör vinner
                      Senast ändrad av DannyStock; 2003-11-26, 19:49.
                      Big cats may be dangerous, but a little pussy never hurt anyone.

http://hem.passagen.se/teamstock/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 961 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist