Hur många beten använder ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många beten använder ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

That´s the spirit! Fast jag har ett gäng undanstoppade så om Du går upp på 170 fyller jag bara på i lådorna med trettio till och slår Dig

Kommentera

jasså du vill tävla vänta bara tills jultomten får min önskelista. jag är tillomed beredd att offra chokladasken för en bomber eller två
      my precious....

Kommentera

tycker själv det räcker med ett par djupgående och ett par grundgående wobblers!det är inte grejerna som gör fiskaren!
        UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
        minken.bloggsida.se/

Kommentera

En bra fiskare fiskar mycket bättre med fler valmöjligheter tycker jag
          my precious....

Kommentera

Fiske vara så förenklat som möjligt. Därmed inte sagt att det blir enkelt, snarare tvärt om, men det blir intressant att se om der verkligen går att få en skaplig fisk på detta sätt också.
            Ett sätt att förenkla det är att ha ett mycket begränsat urval av beten. Dessa lär man sig verkligen att fiska med. Kanske till och med skapar en egen variant på kända metoder för att få ut mesta möjliga ur minsta möjliga. Upphöjer det möjliga till det omöjligas konst. En konst utan prestationskrav en filosofisk utmaning, en stund av kontemplation, en stund av vetskap om att man vet vad man håller på med och har kontroll på tillvaron, en stund av självtillit.
            För att uppnå detta använder jag oftast ett bete, ibland två. Ett för dragrodd ett att kasta med. De övriga är med utifallatt jag sätter bort en favorit. Utan fisk blir jag bara när jag börjar byta beten och inte riktigt har koll på läget.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Agn

Har en god del wobblere og annet som jeg bruker (Eller kan bruke) til gjedda. Men bruker bare et knippe av dem. En blå og en orange predatek viper og en firetiger 18cm rapala magnum og en liten dyptgående viper, og en rapala ratlin fatrap er favoritter som fanger endel fisk. Har vel over 100 wobblere snart, men hadde strengt talt klart meg med max 10stk. Men de er jo artige å ha da. Hvis været er bra, og jeg ikke har noen planer om å få fisk i båten setter jeg på noen store dyptgående wobblere (største rapalaen og 40 cm ukko) og puterer avsted midt i en stor sjø. Men ettersom jeg får alle mine største på meiting har jeg igrunn ikke bruk for wobblere i det hele tatt.
              Gjedda

Kommentera

För mycket grejer har väl aldrig varit fel?! Själv har jag inte så stor hög med prylar (än ) men jag kan tänka mig en normalinkomsttagare med bara några få utgifter på rea i fiskebutiken . Jag använder kanske fem till tio olika beten om jag fiskar en hel dag. Beror mycket på var man fiskar också. Fiskar man på en ställe med mycket varierande djup beroende på var man kastar så blir den upp emot tio men om jag står i hamnbassängen så blir det som mest 3-4 olika shadjiggar i brist på dom där superbetena som fattas i boxen
                Vill ha båt!

Kommentera

Supratress: Fattar inte hur du kan lämna jiggarna hemma vid gäddfiske. Rent brottsligt beteende.

Kommentera

Får nog byta ut min avatar efter att ha begrundat en del av de föregående inläggen.
                    Trodde själv att jag var galen, men det finns bevisligen fler som är mer fästa vid hur många drag som får plats i artilleriet än hur allt annat ter sig..

Kommentera

Stenbocken; Visst är det så. Har ett gäng moddade fetjiggar som ligger bland wobblerna. Kör iofs mest med Bullen som jag inte riktigt klassar som jigg men visst ska det med jiggar på gäddfiske. Helt riktigt. Däremot har jag inte med stora jigglådan ut. Jaja, läs vad menade, inte vad jag skrev...
                      Senast ändrad av supratress; 2003-11-27, 21:55.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 379 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13