Napp & Nytt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Napp & Nytt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Napp & Nytt

Har bläddrat lite i nya Napp & Nytt. Är det någon som känt på dom nya spöna som ser ut som leksaker eller några av de övriga nyheterna?

Fick den nyss också. Såsom alltid, lite gammelheter och lite nyheter. Nya D5:an kan vara kul...Gillar nya PGS; jäkligt mycket snyggare än EON.

Men inga Suverän eller CD- haspel. Åfan.

Vilka leksaksspön menar du? De här kolfiberhistorierna, eller ismetespöna? (tacka fa'n förresten att inte Abu börjat med Snobben eller Mumintrollspön än).

Kommentera

Jag skulle vilja påstå att D5an är allt annat än kul. Vi som fiskar med Ambassadeurer borde ju försöka tänka ut hur optimal ett kastbromssystem kan bli, när man inte kan ändra bromsarna var för sig?

Kommentera

Hela tanken med att ha dessa två bromsar är väl att man kan ändra dom var för sig? jag förstår heller inte tanken på D5.

Och cardinal 674 saltwater ser ju ut som en leksak från BR. Sen har de tagit bort suverän... så nu har de inte en enda vettig haspelrulle kvar.. skandal!

Och som nybliven ägare av ett berkley series one så måste jag gnälla lite på series one "skeletor" stenfult!

Kommentera

Det har du rätt i, FRB... Tittade inte så noga från början, utan var mest glad över att de gjort något nytt och verkar lagt ned lite brain power. Men kanske var det ett Shimano-eskt förskönande omskrivning? (Shimano gör vad som helst och lägger till ett schysst namn o hi-tech beskrivning, så att det låter bra).

Noterat dock, är att för första året har de även slopat det fina Fiskeklass 1-2-3 systemet, som ju har varit med sedan tidningens begynnelse. (?) Tror det var TbÅ's farsa till och med som myntade uttrycket.

Kommentera

Kan man beställa hem nya Napp och Nytt eller får man gå och hämta den på närmaste fiskebutik?

Kommentera

Originally posted by Dr. Rob
              Fick den nyss också. Såsom alltid, lite gammelheter och lite nyheter. Nya D5:an kan vara kul...Gillar nya PGS; jäkligt mycket snyggare än EON.

Men inga Suverän eller CD- haspel. Åfan.

Vilka leksaksspön menar du? De här kolfiberhistorierna, eller ismetespöna? (tacka fa'n förresten att inte Abu börjat med Snobben eller Mumintrollspön än).
              Jag menar de nya spöna med gripfit. Det kanske är bra spön, jag har inte kännt på dom, men det hade varit trevligare med kork istället för skumplast. Varför sätter man förresten skumplast där man vill hålla och inte tvärtom?

Kommentera

jag önskar mig faktiskt ett muminspö i julklapp. måste vara riktigt coolt att drilla gädda på det.
                Bajen forever!

Kommentera

Originally posted by korten
                  jag önskar mig faktiskt ett muminspö i julklapp. måste vara riktigt coolt att drilla gädda på det.
                  Haha jepp Attitydspö så det skriker om det
                  Mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                  14 svar
                  1 981 visningar
                  0 gillar