Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Jerkbait hink?"
Collapse
X
-
Precis, på "Transportkrubban", som den heter på Hööks, är metallen bara målad.Ursprungligen postat av frejo Visa inläggHmm jag tror inte järnen är plastklädda på den jag köpte på Hööks, om jag inte minns helt fel så har de bara målade med svart hammarlack. Är inte så viktigt för mig så jag är inte helt säker.
Hålen som man ser i klippet från youtube får man såklart borra själv
Det blir repor på insidan av båten av nitarna, iaf på en Silver Fox.
Själv har jag satt dit mellanlägg (typ gummifötter) på den jag använder till ankaret och de
som jag använder till beten hänger mot aluminium i motorbrunnen så där är det inget problem.
Kan bl.a. ses 3.40 in i samma film
Lämna en kommentar:
-
Hmm jag tror inte järnan är plastklädda på den jag köpte på Hööks, om jag inte minns helt fel så har de bara målade med svart hammarlack. Är inte så viktigt för mig så jag är inte helt säker.Ursprungligen postat av Rudan Visa inläggDe bockade järnen på baksidan är även plastklädda så man slipper repor. Jag har en som ankarhink. Lätt att flytta runt i båten beroende på var man vill ha ankaret.
//Stefan
Hålen som man ser i klippet från youtube får man såklart borra själv
Lämna en kommentar:
-
De bockade järnen på baksidan är även plastklädda så man slipper repor. Jag har en som ankarhink. Lätt att flytta runt i båten beroende på var man vill ha ankaret.Ursprungligen postat av frejo Visa inläggDen svarta som visas är jag ganska säker på att det är en foderkrubba till hästar som finns att köpa på Hööks för 99:- Jag har en sådan och den har två bokade järn på baksidan som gör att man kan hänga upp den över relingen.
http://www.hooks.se/product.aspx?pro...sortOrder=DESC
//Stefan
Lämna en kommentar:
-
Den svarta som visas är jag ganska säker på att det är en foderkrubba till hästar som finns att köpa på Hööks för 99:- Jag har en sådan och den har två bokade järn på baksidan som gör att man kan hänga upp den över relingen.Ursprungligen postat av rl001 Visa inläggTackar!
En fråga, de 2 hinkar som syns i värtan cup 2009 del 1.. 1,50 minuter i filmen. Vet någon om det är egen gjorda hinkar? ser så bra ut:P
http://www.youtube.com/watch?v=muETZUKoPvk&translated=1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Allmana_mini Visa inläggDom flesta märken har väll en beteshink nu för tiden tror jag, bara att man "väntar" med den stora lanseringen till nästa år.
Grymt fina får man säga,och skönt att man kan anpassa det man har med sig för just fisketuren man skall ut på, vilket man inte kan göra på ett bra sätt om man har en DAM väska som jag själv kört med. Den kollapsar om man inte har den fyllt med lådor etc..
Däremot en varningens tecken om ni tänker vara många i båten, alternativt ha med ngn som är en oerfaren fiskare. Eftersom dessa hinkar hänger vacker på relingen så är dom också i perfekt läge för någon uppmärksam fiskare att kroka i och hiva överbord.
Något som har hänt undertecknad. Det gav en lätt känsla av religiös upplevelse när det för någon sekund började regna Duke'ar från himelen. För att sedan jaga 10 sakta, sakta sjunkande beten.
Som rospigg nämner så är dom förträffliga att ha ankaret i, reptrassel etc försvinner eller minskas väsentligt!
Hade en likartad upplevelse med en kund som höll på att hiva hela kalaset i sjön, efter det så säkras hinken i relingen/sidoräcket med ett kraftigt öppningsbart buntband så är den faran borta och bara lossa det när hinken ska bort vid hemkomst
Lämna en kommentar:
-
Nice, hittar ingen bild på den du pratar om buster, har du någon bild på den?
Lämna en kommentar:
-
Dom flesta märken har väll en beteshink nu för tiden tror jag, bara att man "väntar" med den stora lanseringen till nästa år.
Grymt fina får man säga,och skönt att man kan anpassa det man har med sig för just fisketuren man skall ut på, vilket man inte kan göra på ett bra sätt om man har en DAM väska som jag själv kört med. Den kollapsar om man inte har den fyllt med lådor etc..
Däremot en varningens tecken om ni tänker vara många i båten, alternativt ha med ngn som är en oerfaren fiskare. Eftersom dessa hinkar hänger vacker på relingen så är dom också i perfekt läge för någon uppmärksam fiskare att kroka i och hiva överbord.
Något som har hänt undertecknad. Det gav en lätt känsla av religiös upplevelse när det för någon sekund började regna Duke'ar från himelen. För att sedan jaga 10 sakta, sakta sjunkande beten.
Som rospigg nämner så är dom förträffliga att ha ankaret i, reptrassel etc försvinner eller minskas väsentligt!
Lämna en kommentar:
-
Jepp väldigt stadig och bra, har även en sån till ankarlinan så slipper den ligga på durken och orsaka snubbel, gör bara dräneringshål i botten på hinken så kan du spola samtliga beten med sötvatten vid hemkomsten och låta hänga kvar i ihinken för att lufttorka, även ankarlinan mår bättre i en dränerad hinkUrsprungligen postat av rl001 Visa inlägg
Lämna en kommentar:
-
Det gjorde jag och det fungerade alldeles utmärkt! Blir väldigt smidigt att bara lyfta hinken mellan bilen och båten, betena torkar bra och det är lätt att byta ut om man vill anv'näda andra!Ursprungligen postat av Maccan Visa inläggFinns att köpa på Granngården, så är det bara borra lite hål att hänga krokarna i själv.
M
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 358 visningar