Prologic monster bag ***L VS Zalt bag XL - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prologic monster bag ***L VS Zalt bag XL

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Prologic monster bag ***L VS Zalt bag XL

Prologic monster bag ***L VS Zalt bag XL
    Villken är den som håller bäst och har dom bästa facken?
    Vad har ni för erfarenheter om väskorna?
    Någon som vet om man får platts med en 10" Lowrance i något av fickorna på någon modell? Ryckterna säger att Zaltbagen har blivit bättre i kvaliten och inte går sönder lika lätt längre, någon som vet?
    Kör idag med en gammal Värtan pike.

jag har bägge.
    föredrar zalten du den hållt och fungerat bra 2.5 säsong utan nått strul.
    Dock är den för liten när jag drar till blekinge och fiskar, så du får prologic väskan rycka in....
    Men detta är min andra prologic väska för på den andra paja nästan alla dragkedje handtagen så jag fick en ny på garantin. (2 fiske pass)

Där e rätt så stor storleks skillnad så frågan är hur stor du behöver?
    Räcker zalten till utan problem hade jag tagit den direkt. /Brink
    www.brinksfiske.blogg.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Brink Visa inlägg
      jag har bägge.
      föredrar zalten du den hållt och fungerat bra 2.5 säsong utan nått strul.
      Dock är den för liten när jag drar till blekinge och fiskar, så du får prologic väskan rycka in....
      Men detta är min andra prologic väska för på den andra paja nästan alla dragkedje handtagen så jag fick en ny på garantin. (2 fiske pass)

Där e rätt så stor storleks skillnad så frågan är hur stor du behöver?
      Räcker zalten till utan problem hade jag tagit den direkt. /Brink
      Oj, jag skulle uttrycka mina erfarenheter som precis tvärt om, men då hade jag Zaltväskan i första utförandet.
      Dragkedjorna ärgade fast och bärremmen pajjade första säsongen.
      Köpte för 2 år sedan Prologicväskan ***L och den håller bra än så länge (peppar peppar)

Finns inte ett enda ställe som väskan gått sönder och jag använder den flitigt !

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
        Oj, jag skulle uttrycka mina erfarenheter som precis tvärt om, men då hade jag Zaltväskan i första utförandet.
        Dragkedjorna ärgade fast och bärremmen pajjade första säsongen.
        Köpte för 2 år sedan Prologicväskan ***L och den håller bra än så länge (peppar peppar)

Finns inte ett enda ställe som väskan gått sönder och jag använder den flitigt !
        Kan va så att jag fick tag på ett måndags ex?
        Har inte vatt ute nått med den nya väskan än....
        www.brinksfiske.blogg.se

Kommentera

Har prologic-väskan och den rymmer MYCKET! men som sagt dom där små dragkedjegrejorna lossnar...

Kommentera

Jag har zalt-bagen och har haft den något längre än herr Brink ovan! Är klart nöjd. Den börjar dock bli lite trött i kardborren på handtagen, vilket iofs inte påverkar funktionen speciellt mycket! Har ingen erfarenhet av prologicväskan men då jag fiskat med brink upplever jag att den väskan suger till sig mer vatten än Zaltbagen!

Räcker Zalt väskan i storlek hade jag valt den, för övrigt har jag andra versionen..
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

När min gamla väska pajade köpte jag en typ. Addidas väska med stora fack runtom. Får nu lätt ned dom gamla lådorna och några nya, har ändå gott om plats för en massa annat. Tror jag gav 149.kr för väskan på Stadium. Det är bara att man kollar måtten på lådorna och köper en väska som stämmer. Nu står ju inte det Prologic eller Zalt på den, men jag tror inte gäddan bryr sig om det.

Kommentera

Hur är det med fack till paravaner, rullar och annat tingeltangel i zalt väskan? Har en DAM nu men skulle behöva få med flera boxar. men måste samtidigt ha plats för allt annat.

Kommentera

Ska också köpa väska, men för tillfället är det ju på väg att bli is så jag ligger lite lågt. Jag har hört att CWC ska komma med en ny väska som verkar grym, den står tydligen på små "fötter" så den inte blir blöt i botten samt har fack både för lådor och ett mindre utrymme för att hänga beten, typ dem man kör under fisketuren + att de torkar då de hänger.

Vet ej hur denna väska ser ut än, men då det inte blir något fiske på ett tag tycker jag det är lika bra att vänta.

Kommentera

Har den stora prologic bagen, kan säga att jag är halvnöjd med den.
                    Axelbandet har sprickor och flärparna till dragkedjor har ramlat av,
                    Sakerna i ytterfacken blir ganska så blöta men i det stora facket brukar det vara torrt.
                    Det bästa är ju att den sväljer både beten, systemkamera, mat och lite kläder.
                    Brukar ha 2st stående och 3st liggande lådor i det stora facket och då får man plats med lite småplock där.
                    Är det någon som har den lilla? Funderar på en sådan.
                    www.stampelures.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 984 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist