Äntligen fiskelycka! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen fiskelycka!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Äntligen fiskelycka!

    Har endast hunnit med ett par snabbpass med bottenmete än så länge, men nu känns det att man börjar bli riktigt på gång och fisken för den sakens skull också.

    Provade på riktat fiske efter färna ikväll (premiär)
    Försökte mig på att läsa av vattnet, har tidigare endast läst var de brukar stå i böcker men det verkar stämma bra.

    1:a Slänger ut bottenmetet vid sidan om en liten forsnacke där det går in en liten bukt med sakta vattenflöde samt är lite småbuskar i strandkanten. Efter 5-10 sek, rycker det till i quivertoppen och det är bara till att kroka och se glad ut. Någon minut senare synar fisken insidan på håven.

    2:a Efter diverse småförflyttningar nedströms bestämmer jag mig för att vandra upp en bit ovanför där första fisken landades. Sagt och gjort. Kastar en bit uppströms men har endast en liten blytyngd som ej förmår att hålla räkan still. Det studsar och hoppar lite smått på botten. Tycker mig se en linsträckning, lyfter känner fisken, men är klumpig och glömmer bort en korrekt krokning. Fisk missad.
    Ny räka på och 5minuter senare lyckas jag bättre och fisk 2 är landad.

    På cirka 1 timmes aktivt riktat specimenfiske på färna känner jag mig riktigt nöjd med mina första fångster av denna fisk.

    Och då skall betänkas att 2 personer önskade mig lycka till innan jag begav mig ut. Vem vet hur många som hade landats om de istället sagt - "Skitfiske på dig!"

  • #2
    Snyggt jobbat!

    Några vikter att delge?
    sigpic

    Kommentera


    • #3
      Ja du,

      Något som jag ej har i mitt höghus till fiskelåda är en våg. Måste se till att skaffa en vettig. Kände även att en digitalkamera hade varit på sin plats igår - men ack inte ens den var med.

      Sent påkommet fiske blir lite oorganiserat - men som sagt fisk blev det och det är ju huvudsaken.

      Uppskattad vikt. 8-9hg på fisk 1, 7-8hg på nr 2 - men jag är väldigt osäker, har ju inte låtit en våg väga en färna någon gång, de är ganska kraftiga i sin kropp. Kan vara lite mer men... får ta fler och redovisa lite bevis.

      Skall skärpa mig till nästa gång, lovar !

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
      2 svar
      2 500 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston  
      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
      24 svar
      3 834 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg uffe62
      av uffe62
       
      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
      39 svar
      5 666 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg OGRudan
      av OGRudan
       
      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
      468 svar
      107 670 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Julle68
      av Julle68
       
      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
      3 558 svar
      230 280 visningar
      12 gillar
      Senaste inlägg Kolnej
      av Kolnej
       
      Arbetar...
      X