Vilken är din ögonsten ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken är din ögonsten ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken är din ögonsten ?

Jag fiskar enbart gädda och älskar jerk, spinn och trolingfiske. Att meta eller fulgfiska efter gädda är inget för mig, det ska vara plast, trä, metall eller gummi (wobblers, jerkar, jiggar, ytbeten, spinnerbaits, swimbaits osv) när man själv fiskar hem ett bete och ingen betesfisk som gör jobbet åt en, ja ni förstår nog hur jag menar.
    Detta gör ju fisket till en ''material'' hobby och för mig är att sitta och pillra med beten, spön och andra relaterade produkter halva nöjet.
    Alla har ju även beten som de fångar mer fisk på och det verkar som att de fungerar i alla vatten och i vilken temperatur som helst. Så nu undrar jag vilken är din ögonsten för gäddfisket ?

Jag har en Westins-jätte som aldrig sviker, får fisk på den hur jag än fiskar i olika sjöar, årstider, både på trolling och spinn. Har inte fått någon bjässe på den än men det kommer väl, största ligger på strax över 6 men varje gång jag ger den tid i vattnet så verkar den locka till sig fisk. Färgen är blue/pink dot då jag inte hittar någon bra bild på den.

Även om ni själva inte är intresserade så svara gärna, för det här är något som jag älskar att snacka om

big bandit 035 kex choklad
    brukar levera då den åker i spat
    JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
    <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Atom 35g bgl en riktig klassiker!

Kommentera

Undrar hur många gånger man gått igenom HELA betesarsenalen (10+ lådor..) i vinter, tjejen tror ju att man är helt hjärndöd...

Men måste jag välja ett favoritbete, så blir det ett "tråkigt" bete. 12 grams mörrumspinnare med silversked. Klockrent bete.

Om jag ska välja det snyggaste betet så blir det svårare... Men Apell softtail:en är då inte ful :P

Kommentera

Min ögonsten är en av mina första Mansons.
          Vet inte riktigt hur många gäddor jag har tagit på den men jag tror ingen har legat under 4kg. Jag skulle inte sälja den för 2000kr. Jag har någon konstig känsla att jag kommer tappa den i år.
          Click image for larger version

Name:	Manson kopiera.jpg
Views:	2
Size:	467,0 KB
ID:	1760422
          www.stampelures.se

Kommentera

haha :P vrf tror du det ? aja förstår vad du menar westinen jag snackade om skulle jag inte byta mot något

Kommentera

Själv har jag en Pig jr northern pike som ligger riktigt nära till hands... Tagit mycket fin fisk på den, största på 10,1 kg. Jag vet inte vad jag skulle göra om ja förlora den, särskilt piggar som är svåra att få tag på nu förtiden, dom lite äldre alltså som denna är.

Jag har badat ett par gånger efter den, och alltid fått upp den som tur är.. Om jag skulle få ett overrun över 20 meters djup och linan smäller, ja då köper jag antingen dykarutrustning eller ringer en dykarfirma oavsett pris.

Skämt å sido, ni förstår nog hur mycket man gillar ett sånt bete..

Kommentera

Den har hängt med såpass länge utan att det har hänt något. Ger mig fan på att något kommer att hända. Det brukar det göra med mina godbitar.
                www.stampelures.se

Kommentera

Atom...nuff said!
                  --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

jag har några jiggar som egentligen är helt lysande....dessa jiggar har jag tagit nästintill alla mina gösar över 4kilo på,
                    PB och ett fåtal till undantaget, mest konstigt är att dessa beten kanske bara fiskas med av mig till 5-10 procent av den tid
                    jag lägger på just gösfiske med jigg...dom har liksom blivit nåt jag sätter på när inget annat verkar ge resultat...Ibland funderar man hur många fler stora man skulle få om man fiskade med dom jämt....men provar man kanske "magin" försvinner.?
                    Och man vill ju liksom testa och fiska med annat också...
                    ...Och Nej,jag talar inte om vad det är för jiggar...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 484 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57