Jerkbaitset? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaitset?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbaitset?

Hej! Jag tog förra sommaren tag i mitt fiskeintresse och började fiska mer ordentligt. Nu är jag sugen på att prova på jerkfiske eftersom jag fiskar mestadels efter gädda och jag har hört att det ska vara extremt roligt. Jag har tittat på en del set och det är väl två av dom som fallit mig mest i smaken, utan att jag riktigt vet vad jag ska kolla efter i ett bra set. De två seten är:

http://www.olssonsfiske.se/default.a...260-c-205.aspx

http://www.olssonsfiske.se/default.a...403-c-205.aspx

Den största frågan är väl om jag ska gå på en lågprofil eller inte, vad har ni för erfarenheter där? Sen så vore det bra om det gick att havsfiska med det också, om nu det går med ett jerkset. Vad har ni att rekommendera? Ni får gärna komma med förslag på andra set men min budget ligger skarpt på 2000.

Tack på förhand!
    Oskar

Av dessa 2 skall du helt klart ta det med full-stor AMB rulle, dom billiga lågprofilarna är skit, du ska nog enda upp på premier/inshore innan dom funkar skapligt. Du kan studera texterna runt rullarna på lundrgrens fiske eller i napp och nytt så får du lite mer uppfattning om vad lågprofilare pallar för, allt utom inshore och torron är till för lätt spinn-fiske enligt dessa beskrivningar.

Kommentera

av dom två så skulle jag tveklöst valt paketet med TGC rullen..
      hade jag varit i dina kläder skulle jag köpt paketet med JB rullen och berkley muskel flex spöet för 1995
      Senast ändrad av Krokodiljägaren; 2011-04-24, 12:29. Anledning: fellänkning

Kommentera

Jag måste faktiskt säga att jag är riktigt sugen på setet med Berkley-spöet eftersom jag har två haspelspön från Berkley som jag är riktigt nöjd med. Det setet går dock på 2495, trodde först också att det var 1995 men dom har lite kryptiska beskrivningar och man måste titta på artikelnumret för att få rätt pris för rätt spö.

http://www.olssonsfiske.se/default.a...459-c-874.aspx

Kommentera

Helt rätt val.

Kommentera

Det blev setet med Berkley-spöet till slut och det känns som att det var det rätta valet även om det blev lite dyrare, som jag sa tidigare så älskar jag mina Berkley-spön och jag hoppas att det här är lika bra. Ska bli intressant att lära sig att fiska med multirulle också eftersom jag i stort sett aldrig gjort detta förut, det var iaf en herrans massa år sedan jag provade sist och jag var inte särskilt gammal vid det tillfället om jag minns rätt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 345 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13