Dessa ständiga BOMPASS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dessa ständiga BOMPASS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dessa ständiga BOMPASS

Igår var jag ute ca. 5 timmar och inte så mycket som ett hugg.
    Körde först mete efter gädda/gös med levande mört och gick sedan över till att köra trolling med 3 spön ute.

Snart blir jag tokig på dessa ständiga bompass...

Jag tycker att jag varierar mig i fisket och provar olika platser, beten, djup, fart etc. etc..........

Fiskar för övrigt i Mjörn, ganska stor sjö så jag gissar att det bara är att leta vidare i sjön efter fisken....

Har givetvis tagit gädda på både spinnfiske och mete, men det är för många bompass per fisk.

Heta tips tages tacksamt emot av bl a Mjörnfiskare.

Så kan det vara ibland! Men det kanske har blivit en ondcirkel med allt varierande! Om du vet någon metod som du har fått bra med fisk förr på så prova med det...

Sen det sista som är allra viktigaste... GE INTE UPP! Det smäller förr eller senare, oftast när man minst anar det!

Kommentera

Låter precis som förra hösten var för mig. Jag bommade säkert tio gånger på rad. Men sen smal det till och på två pass landade jag en gädda på 6-7 kg och en riktig kluns på 9,4 kg. Nu är det inte min avsikt att på något sätt skryta eller framhäva mig själv utan bara beskriva hur fiske kan vara. Jag tror nog att alla som fiskar har down perioder ibland. Det är nog bara i fiske tidningarna som dem drar upp fisk i parti och minut. Jag tycker att det hade varit ganska tråkigt om det bara hade varit att åka ner till vattnet och hämta fisken.Vad jag vill ha sagt är att den med stort tålamod ofta blir rikligt belönad. Om du ligger i är jag säker på att du kommer att få en kluns i andra änden på linan. Det kan vara en ide att försöka få tips av andra som fiskar i samma vatten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
      24 svar
      2 378 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg lsjonsson  
      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13