Shimano Twinpower - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Twinpower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Shimano Twinpower

    Tjenixen!

    Är det någon här på forumet som har erfarenheter av frambromsade Twinpowers, att dela med sig utav. Fundera på att ge mig själv en i julklapp!!!!

  • #2
    Re: Shimano Twinpower

    Originally posted by Hippo
    Tjenixen!

    Är det någon här på forumet som har erfarenheter av frambromsade Twinpowers, att dela med sig utav. Fundera på att ge mig själv en i julklapp!!!!
    Man har ju hört idel välord om denna rulle. Gillar man frambromsat så går det väl knappast att hitta bättre. Har som sagt inte testat den själv så jag ska inte säga för mycket. Dock borde den vara minst lika bra som en Aero GT samt ha bra mycket bättre broms pga frambromsat.

    //K
    BJ@

    Kommentera


    • #3
      Re: Shimano Twinpower

      Originally posted by Hippo
      Tjenixen!

      Är det någon här på forumet som har erfarenheter av frambromsade Twinpowers, att dela med sig utav. Fundera på att ge mig själv en i julklapp!!!!
      Far min har en bakbromsad dito, som jag införskaffade till honom.
      2500 storleken som han har har fungerat kanon de gånger jag provat, perfekt för "allround"fiske.
      Twinpower frambromsad kostar väl kring 3000pix, frågan är om den är det minsta dugligare än ex. Stradic för 2000 pix.
      Vill själv inte vara utan dubbelvev, träknoppen på Twinpower är nog snyggare än vad den är skön.

      Det är ju minimal skillnad mellan de dyrare rullarna uppåt, från Stradic till Stella Millennum, mer designmässigt, även om Stellan var grymt skön, men värd 12000, Nej.

      Det är upp till dig vad du vill slanta upp för en rulle, se till att prova, prova, prova, veva, veva, veva.

      Lycka till
      sigpic

      Kommentera


      • #4
        Tack för synpunkterna. Är själv inte förtjust i dubbelvev på hasplar så Twinpowerns enkel är perfa. Ang. broms så föredrar jag frammontering annars hade Twinpower bakbroms varit ett fint alternativ.

        Willyssportfiske rear F-modellen för 1999:- (misstänker att den är på väg att utgå)

        Kommentera


        • #5
          ....förrästen så är det jävligt svårt att hitta en haspel som man blir nöjd med. Har provat ett gäng av diverse fabrikat o dissat samtliga. Har i dagsläget en Suverän som jag tycker är ok.....men bara ok inte toppen.

          Kommentera


          • #6
            Originally posted by Hippo
            Tack för synpunkterna. Är själv inte förtjust i dubbelvev på hasplar så Twinpowerns enkel är perfa. Ang. broms så föredrar jag frammontering annars hade Twinpower bakbroms varit ett fint alternativ.

            Willyssportfiske rear F-modellen för 1999:- (misstänker att den är på väg att utgå)
            Verkar var ett trevligt pris.
            Även jag föredrar frontbroms före bakbroms, men farsan insisterade med orden "bromsen skall sitta bak, det har den alltid gjort".


            Vilken storlek?

            Vilket spö skall den sitta på?
            Senast ändrad av Sturgeon; 2002-12-20, 17:43.
            sigpic

            Kommentera


            • #7
              Originally posted by Hippo
              Är själv inte förtjust i dubbelvev på hasplar så Twinpowerns enkel är perfa.
              Vad är det du inte gillar med dubbelvev? Jag var också skeptisk förr men märkte att hela rullen blir grymt mycket stabilare med dubbel. Sen hittar man alltid ett handtag att greppa snabbt utan att kolla ner.

              //K
              BJ@

              Kommentera


              • #8
                Hmmm på Ambisar gillar jag självklart att ha dubbelvev, men på haspel nja jag tycker inte riktigt att det ger rätt känsla. Smaken är som baken.

                Ang. storleken så får det bli en 4000. Är tänkt att ha som komplement till multisarna vid gädd o gösfiske. Fiskar normalt alltid med mulitirulle, även till lättare fiske. Kan dock vara gott o ha en haspel att ta till ibland. Exempelvis vid hård vind mm.

                Tänkt o ha rullen på ett Lighting Rod MVP 9 fot met kastvikt upp till 35gram.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 478 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                24 svar
                3 813 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uffe62
                av uffe62
                 
                Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                39 svar
                5 614 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OGRudan
                av OGRudan
                 
                Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                468 svar
                107 620 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Julle68
                av Julle68
                 
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 545 svar
                228 107 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg Wilier75  
                Arbetar...
                X