Hjälp mig att hitta min göshåv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig att hitta min göshåv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp mig att hitta min göshåv

Jag funderar på att införskaffa en ny göshåv, då den gamla inte har gummerat nät. Har kollar runt lite, men hittar ingen som svarar på de krav jag har. Ber därför om hjälp att hitta min håv.

Håven skall:
    - Ha utdragbart skaft
    - Gummerat nät
    - Minst 65 cm på kortaste sidan
    - Ej rund, utan typ fyrkantsform.
    - Gedigen konstruktion, där ramen går runt hela vägen

Vet ni någon håv som har allt detta så hör av er!

mvh Johannes
    www.ichtys.se

http://www.dogger.se/sg-folding-rubb...114-c-617.aspx

Kommentera

Har kollat på den och den verkar bra, bortsett från att den inte har något teleskopiskt skaft, vilket kan vara bra i vissa lägen när man är ute själv...
      www.ichtys.se

Kommentera

Om man nu nödvändigtvis måste ha ett teleskopiskt skaft och man inte hittar nån sån håv kan man väl bara sätta dit ett
        på exempelvis håven i länken ovan som annars är väldigt smidig att ha i båten...teleskopiska lösa skaft finns det ju en uppsjö av
        i olika prislägen och kvaliteter...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag har en sån SG XL folding net, införskaffades inför denna säsong och jag är mycket nöjd. Har som störst håvat en gädda på 102 cm när jag var själv ute och detta helt utan några problem. XL är riktigt stor så om du bara ska håva gös med den kanske det räcker med en i stl Large mest med tanke på om du har utrymme i båten. Har själv inte känt något behov av teleskaft så jag tror att du skulle kunna bli rikitgt nöjd med denna för ditt ändamål...

Kommentera

Kolla in våran IFISH Walleye håv, teleskaft, platt botten, gummerat nät, 80cm djup i sidan till där den platta botten börjar.

Kommentera

Har ingen håv själv men polarn har en Savagear i storlek XL och måste säga att håven var riktigt bra. Smidig, bra nät och bra storlek, ska absolut köpas! Vi håvade min gädda på 126 cm utan problem, så till gös kanske storlek L räcker fast jag skulle nog kört XL för att vara på säkra sidan.

Kommentera

Jag har Savagear XL håven, den är grymt bra, det enda jag skulle vilja ändra på är att maskorna skulle vara större (beten kan trassla in sig lättare i små maskor) och dem borde inte sått ihop nätet med tråd, betena kan ganska lätt fastna just där den är ihopsydd.

Jag tycker nog du ska köpa XL håven, dem är inte speciellt klumpig att ha med sig men ändå stor när den är utfälld.

Kommentera

Köpte denna håv för ett par dagar. Kan starkt rekommendera den. Den tar lite plats tack vare att den går att fälla ihop samtidigt som den den blir riktigt stor när man fäller ut den. Gumminät i den så inga krokar och liknande fastna som man brukar få sitta med i 5 minuter för att få lös.

Kommentera

Tack så mycket för alla svar!! Många verkar tycka att SG-håven är riktigt bra, så jag är sugen på denna. Går det i en 126 cm romstinn gädda i den, kommer den nog räcka till mina gösar:-)

Problemet är bara att jag skulle vilja ha längre skaft på den. Byggarn du skrev att jag skulle kunna köpa ett annat skaft till håven. Det hade ju varit ett bra alternativ, frågan är bara vilka som passar? Är det något slags standardfäste? Hur ser fästet ut? Rund profil på skaftet va?

Buster: Har kollat lite på den IFISH-håven. Hur långt kan skaftet bli på denna?
                    www.ichtys.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    2 052 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist