Kastnät!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kastnät!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kastnät!!!

Någon som vet var man kan hitta instruktioner för kastnät?????
    (På svenska)
    Går inge bra att kasta.....

Här har du instruktioner på engelska iaf ganska lätt att förstå ändå

Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

För att det ska fungera med kast nät måste du få det att rotera som en frisbee, så vikterna i nätkanten spänner ut nätet med hjälp av centrifugalkraften.
      Krävs lite träning innan tekniken sitter där men den kan ju ske på någon undanskymd gräsplätt där ingen ser om man känner sig osäker. Då ser du bättre hur väl nätet faller också.
      Lycka till!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

När du kastar, kasta i en roterande rörelse, sikta lite mera uppåt än rakt ut så får nätet lite extra ti på sig att veckla ut sig
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Push-Up: Köpte ett kastnät i Sumpan häromdagen. Patrik gav mig en lapp som du hade skrivit hur man kastar. Den tekniken skiljer sig ganska ordentligt än den på filmen (http://www.calusa.com/howtothrow.cfm) Vilken kastteknink föredrar du? Har provkastat hemma på tomten en hel del men får inte till det. Nätet lägger sig dubbelvikt som en halvmåne hela tiden....

Kommentera

Tack så hemskt mycket!

Skitfiske på er!!!

Kommentera

jepp, den skiljer sig som fan, den jag skrivit ner var den modellen vi själva klurade ut då vi inte hade en blekaste aning om hur man kastade med kastnät.
              Den på calusa är bättre om du har större nät, men med det lilla du har så är det inga problem att få det att veckla ut sig ändå.
              Att det blir en halvmåna har att göra med att du inte får rätt rotation och inte släpper nätet i vänsterhnaden lite efter att du kastat ut med högerhanden.......(det é inte lite jobbigt å förklara kastnät i skrift asså)
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jag lärde mig genom att kolla på filmen och sen stå och öva i trädgården

Kommentera

Det är jätte smidigt med kastnät!!! Kör som dem gör på filmen. Jag övade på att hålla kastnätet rätt hemma! Sen när det var dags så var det bara att kasta. På första kastet fick jag upp ca 40 st betesfiskar. Den vecklade ut sig väldigt bra.
                  Om du har ett mindre kastnät så behöver man inte ta och rulla upp nätet i en öggla. Hoppa över det så fungerar det med mindre nät också!

Precis som Push-Up skrev så kasta uppåt och inte rakt framåt! Då hinner kastnätet öppna sig ordentligt.

Glöm inte att skölja och torka nätet innan du tar den in i bilen. Jag sköljde ur den ordentligt, men den var lite blöt och hela bilen luktade rutten fisk dagen efter!

Kommentera

Hmm funderar på att köpa ett kastnät och gebort till min kompis i present var kan jag hitta det billigaste?
                    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 570 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson