Väska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Väska

Behöver tips om en ny fiskeväska. Har använt korums axelväska i några år och är rätt nöjd, men jag skulle vilja ha lite mer plats. Det är till Mete framförallt, och jag skulle vilja få plats med rigmaterial för carp, krokar, sänken, flöten e.t.c som man brukar ha i väskan, men gärna mer plats för lite mat, underställ, en tröja kanske?... Är trött på att ha väskan full med så mkt fiskeprylar att man måste ha en påse på sidan om med allt annat. Har kollat på Abus Team väska med 5 askar och Daiwas caryall 85L (85L känns mycket :o ). Har dock bara sett bilder på dem, och då är det ju svårt att veta hur de känns/fungerar. Ska åka till El-Ges imorgon tror jag och se ifall de har någon av dem i butiken.

Någon som har tips?
    Senast ändrad av Numse; 2011-07-16, 23:10.
    Bloggen | Portfolio

Jag använder Prologics Travelbag XL. Den rymmer rätt mkt alltså. Tackelboxar, kläder, larmväskor, blyväskor mm. Det är dock bara en väska. Det är ingen inbyggd lösning för riggar eller något sådant.
    Enda nackdelen jag kan komma på med den, som jag dessutom påpekat för prologic är att hardbottom som den har, borde täcka hela botten även under främre fickan. Detta för att den inte ska tendera att tippa om man lägger något tungt där.

Kommentera

Tack för tipset! Lustigt det där med den hårda undersidan för min korumväska har exakt samma problem, den täcker inte den större sidofickan vilket gör att väskan tippar. Har andra märken som har gjort samma tabbe.
      Bloggen | Portfolio

Kommentera

Mm de flesta väskorna ser ut så. Designfel kan man väl säga. Tog inte mig många timmar att inse det problemet iallafall så ibland undrar man hur de som designar gör

Det är hur som helst inte något som gör väskan oanvändbar. Men det är något som kan förbättras

Kommentera

Ja man börjar ju undra. Kom precis hem från El-Ges där jag kikade på Abus nya Team väska. Var nyfiken på den då jag tycker designen är schysst.. den har rullfack vilket jag saknar på min, fem stycken mindre betesaskar som håller allt man behöver samt två större ytterfack där man får plats med en hel del. Perfekt för dagsfiske tänkte jag, tills jag lyfte den :/ väger lika mycket opackad som min korum väger när den är fullt packad.. hur tänkte designern där?..
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Helt omöjligt att välja väska på nätet när det inte finns några bilder alls. Vill företagen inte sälja sina väskor? Går ju inte att välja när det bara finns en lågupplöst bild att få tag på, även på deras egna hemsida... helt kass marknadsföring

Har kollat på:
            Fox evolution X carryalls (Compact och Euro)
            Starbats carryalls (Mini och XL)
            Nash carryalls (Mini)

Är det någon här som har erfarenhet av någon av dessa carryalls?
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 473 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson