garmin gpsmap 521s ekolod! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

garmin gpsmap 521s ekolod!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• garmin gpsmap 521s ekolod!

Har inhandlat en gpsmap 521s för några veckor sedan men behöver hjälp med
    att få in en inställning så man ser om det finns gräs på botten. nu får
    jag bara massa fiskar istället för att man ser gäddgräs. vet någon hur man ställer in det eller om det inte ens finns ?
    Senast ändrad av fexx95; 2011-07-21, 00:08.

Jag har ett likadant lod, och det går bra att ta bort de förhatliga fisksymbolerna. Kan dock inte ge någon instruktion just nu då jag inte kommer ihåg hur man gjorde. Kan kolla och posta igen efter nästa tur med båten...

Kommentera

Ursprungligen postat av Dudden Visa inlägg
      Jag har ett likadant lod, och det går bra att ta bort de förhatliga fisksymbolerna. Kan dock inte ge någon instruktion just nu då jag inte kommer ihåg hur man gjorde. Kan kolla och posta igen efter nästa tur med båten...
      okej, det skulle vara bra om du kunde göra det

Kommentera

Aktivera ekolodet, öppna menyerna och leta efter en inställning som heter Fish ID eller liknadne och inaktivera den så ska Du slippa det problemet, brukar vara ganska enkelt att hitta.

Får Du inte till det med denna beskrivning så kommer det en annan från inläggskaparen ovan senare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Aktivera ekolodet, öppna menyerna och leta efter en inställning som heter Fish ID eller liknadne och inaktivera den så ska Du slippa det problemet, brukar vara ganska enkelt att hitta.

Får Du inte till det med denna beskrivning så kommer det en annan från inläggskaparen ovan senare.
          tack, skall testa

Kommentera

ohoj!

Nu kollade jag upp det efter dagens tur. Ställ in lodet på att visa bara ekolodsbilden (menyerna blir annorlunda beroende på vy...), välj meny, välj ekolodsinställningar, välj utseende, välj visa fisksymboler - från.

Fritt från minnet, men tror det va så iaf.
            Lycka till!

Kommentera

ja men jag vet hur man får bort fiskarna men jag vill se gäddgräs och hur botten ser ut och inte bara rött på botten och djupet, går det inte med garmin ekoloden?

Kommentera

Ursprungligen postat av fexx95 Visa inlägg
                ja men jag vet hur man får bort fiskarna men jag vill se gäddgräs och hur botten ser ut och inte bara rött på botten och djupet, går det inte med garmin ekoloden?
                Jodå men du får pillal ite med manuella inställningar och vara beredda att skifta ofta för att anpassa till rådande förhållanden, glöm Autoläget på alla inställningar utom djupet resten måste Du justera manuellt och löpande för att få bästa visning.

Kommentera

har försökt kolla på alla ekolods inställningar men inget verkar hjälpa:/

Kommentera

Du har inte aktiverat något filter eller annan funktion som behandlar signalerna på egen hand det kan spöka ibland.

Personligen tycker jag att Garmin.s nyare modeller är rent skit och ekoloden i dem är klart sämre än de äldre loden och inte i närheten av Lowrance/Eagle
                    Har hjälpt några bekanta med likvärdiga Garmin lod som ditt och de visar inte tillnärmesevis lika detaljerat som mitt Lowrance gör på samma ställen trots omfattande mek med inställningarna så bli inte förvånad om Du inte får till det!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 976 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11