Har dom lagt ner den sidan?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ABU´s hemsida?
Collapse
X
-
Har dom nånsin haft en fungerande svensk sida? Den enda jag har sett är deras amerikanska sida (länken), men nån svensk sida har jag aldrig sett, lite svagt av ett svenskt företag att inte ha en egen sida på svenska som fungerar...
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
-
ABU mår inte bra idag, fjärrstyrda från andra sidan Atlanten med hopplösa avkastningskrav på sig. Det är för sorgligt!
Vi kan stötta dem genom att ringa dit och i babblande ordalag ställa de frågor vi har, och peka på att en hemsida skulle göra deras jobb lättare. Vet inte om det hjälper.
Kommentera
-
Jag tycker inte att Abu-Garcia är ett Svenskt företag längre!Originally posted by Petey21
lite svagt av ett svenskt företag att inte ha en egen sida på svenska som fungerar...
http://www.abu-garcia.com/
Kommentera
-
P A
Man ska ha klart för sig att numera drivs de flesta sportfiskeföretagen inte av fiskare utan av affärsmän som räknar pengar. Spara en spänn här så kan vi sälja mer o tjäna mer..Ta bort det här som säljer för dåligt o.s.v.
ABU flyttar snart sitt lager till centrallager i Holland dit grejjorna kommer direkt från Asien och det lilla resterande från Svängsta.
Billigare frakter för bolaget, mer rationellt och alltså mer vinst i slutändan på det sättet.
Tiderna förändras, liksom..Allt för profiten. Sälj massor o billigt istället för lite mindre o lite dyrare. Alla vill ju ändå ha så många prylar som möjligt utan att betala vad det skulle kosta med riktigt bra kvalitet.
Men vi får den marknad vi vill ha. Vill vi inte betala för kvalitet utan fortsätter köpa junk får vi stå där o ojja oss när det bara finns skräp i snygg förpackning kvar..
Vem skulle idag betala en veckolön för en Amba 5000 som för trettio-fyrtio år sedan? Bara en handfull fisketokar. Inte gemene man..
Kommentera
-
Även om Abu-Garcia inte är svenskt längre så är det bedrövligt att de inte kan ha en svensk hemsida. Det finns många exempel på utländska företag som ser till att ändå ha en svensk hemsida där produkterna för den svenska marknaden visas upp. På Abu-Garcias globala hemsida (eller rättare sagt amerikanska) stämmer inte utbudet överens med det vi kan köpa i Sverige.
Det är fortfarande fart i fabriken i Svängsta men frågan är hur länge till? Förmodligen kommer modell efter modell att börja tillverkas i Asien och sedan har vi ingen svensktillverkad Ambassadeur längre.
Det allra bästa skulle vara om Pure Fishing säljer ABU-delen och att det blev svenskägt igen, men det lär aldrig ske. Även om de flyttar allt från Sverige så kommer de att behålla varumärket ABU och då kommer det inte heller att finnas någon intressent som är villig att betala för fabriken och produktionen i Svängsta.
Ska väl till sist klargöra att allt jag skriver här kan vara helt galet och fel. Mina negativa tongångar grundar sig enbart på mina egna pessimistiska profetior.
Kommentera
-
Det är sorgligt det som händer med abu, fin gamla tradition som byts mot profit men det är tyvärr inget som är ovanligt.
Som P A säger.. man får den marknad man vill ha.. köper ingen billigt junk så kommer de sluta producera det eftersom de inte kan sälja det.
Har själv en billigt rulle från abu (cardinal 153R) eftersom man som arbetslös inte har den bästa ekonomin men den höll inte ens ett år innan jag fick reklamera den. Har nån äldre aburulle som spinner på fast den är 10 år gammal (dock även den asien-tillverkad). Visst kan jag fått ett måndagsexemplar men det verkar tyvärr inte va ovanligt med problem för abu numera
FRB: Har hört ryktas att en del Ambassadeurer tillverkas i asien redan men jag vet inte vilka modeller eller om det stämmer
Hoppas bara att trenden vänder. Vore kul med lite mer tillverkning av fiskegrejjor i Sverige. En svensk version av abus sida skulle inte skada eftersom de inte har samma sortiment där som här.Tight lines.
/Andreas
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Rune45600C4 med ny vev1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-08-21, 06:02 -
-
Svar till Vad är detta för märke och modell?av byggarnTyckte väl jag kände igen den... Men hittade en lös bara så mysteriet kvarstår vad den heter...1 Foto
-
2026-08-15, 15:26 -
-
av Peter BTillhör begåvningsreserven sen ngr år , bidrar med denna devis.
Peter b1 Foto-
2026-07-02, 20:28 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 520 visningar