Längre spinn/haspel spö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Längre spinn/haspel spö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Längre spinn/haspel spö!

Hej är ute efter längre spinn eller haspel spö, ca 10-12 ft(haspel) eller runt 8.6-9 spinn. som är dugligt samt billigt! inge grejor för 1000kr utan billigare.

Kollade på ett Fladen maximus match eller ngt vågar dock inte köpa fladen då deras andra grejor iaf är total skit!

Skitfiske!

Varför så långt spö? Kanske Shimano Catana vore nått för dig? https://www.dogger.se/catana-cx-270m...178-c-591.aspx

Kommentera

Ibland så får man ideér om att man ska fiska lite från land så då är ett längre spö att före dra har haft ett catana 8' antagligen gamla modellen med keramiska spö ringar. slet nå fruktansvärt på min flätlina, men kanske bara var nå fel på ringarna,

Såg att vestli har 50% på nexave spön just nu så ska in å kika imorn vid lunch tid men prio 1 är att hitta ett bra jerk spö, lite sugen på ett kortare, bandit 6'6" kanske men även strike pro 6' connector eller ett stiff bara för att det är ett original:P

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
        Hej är ute efter längre spinn eller haspel spö, ca 10-12 ft(haspel) eller runt 8.6-9 spinn. som är dugligt samt billigt! inge grejor för 1000kr utan billigare.

Kollade på ett Fladen maximus match eller ngt vågar dock inte köpa fladen då deras andra grejor iaf är total skit!

Skitfiske!
        Jag vet inte vilken värd du lever i . Fladen är inte sämre än nåt annat lågpris märke . Zalt är nog det minst dåliga spöt för runt 1000 lappen . Å det är inte bra heller tunga å så har flera polare haft sönder dom.

Köpa dyrt är att köpa billigt man slipper köpa om.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
          Jag vet inte vilken värd du lever i . Fladen är inte sämre än nåt annat lågpris märke . Zalt är nog det minst dåliga spöt för runt 1000 lappen . Å det är inte bra heller tunga å så har flera polare haft sönder dom.

Köpa dyrt är att köpa billigt man slipper köpa om.
          Kan ju säga att jag inte håller med om att fladen inte är sämre än andra låg pris märken.

Fladen har en gång i tiden haft bra grejer men nu... vi ska inte nämna deras Jerk set t.ex. eller för den delen deras haspel set heller.

Jag ratar fladen riktigt hårt.

Jag funderar på ett Shimano Force master 9 ft får det för 500kr eller ett nexave för samma pris.

Visst håller med om att det blir billigare att köpa bra grejor, men Shimano har ju bra grejor samt att det är 50% rabatt just nu så klipper jag nog ett.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
          14 svar
          1 958 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11