0.40 till jerk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

0.40 till jerk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
    Valet föll på en ny savage gear lina iallafall fast nu 0.35.. Det är det jäkla körkortet som tar alla pengar så har inte råd att köpa nån bättre lina
    Va fan Dennis!? Snålade du på en hundring, på en lina som håller flera år??
    Hade du sparat 13 öre om dagen i två år så hade du ju haft den extra hundringen...
    Senast ändrad av Cannonball; 2012-04-30, 16:58.

Kommentera

Valet föll på en ny savage gear lina iallafall fast nu 0.35.. Det är det jäkla körkortet som tar alla pengar så har inte råd att köpa nån bättre lina
      Hej Dennis ! Det är nog ok, är det den som heter adrenalin ? jag har den på en rulle. Sådär ok, lite taskig linuppläggning då den suger vatten som en disktrasa. Så har du problem med skatbon så bör du lära om. Bäst funkar den om jag släpper ut alla lina och blöter den och vevar på innan jag börjar kasta. Den har en tendens att bli knölig i gränsen mellan blöt å torr lina och där kärvar den i avspolning. Detta är inget stort problem men ändock något man bör tänka på. Efter några kast och blöt lina så är det inga problem.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
        Va fan Dennis!? Snålade du på en hundring, på en lina som håller flera år??
        Hade du sparat 13 öre om dagen i två år så hade du ju haft den extra hundringen...
        En hundring är mycket för mig Får ju endast underhåll + studiebidrag vilket blir 2300 i månaden.. 1100kr av dom ska gå till körkortet och 400 till King of Hovran.. Sen drar ju gymmet pengar.. Så 100spänn blir mycket... Håller linan tills nästa månad så är jag nöjd.. Då behöver jag inte betala mer på körkortet. Men håller linan längre så är ju det bra

Kommentera

En hundring är mycket för mig Får ju endast underhåll + studiebidrag vilket blir 2300 i månaden.. 1100kr av dom ska gå till körkortet och 400 till King of Hovran.. Sen drar ju gymmet pengar.. Så 100spänn blir mycket... Håller linan tills nästa månad så är jag nöjd.. Då behöver jag inte betala mer på körkortet. Men håller linan längre så är ju det bra
          Till nästa månad håller den säkert!
          Den håller nog hela sässongen, blev bara förvånad eftersom du inte var nöjd med den förra...

Kommentera

• Med tanke på att du anser att jerkbeten inte är helt lättkastade så kanske det inte är att rekomendera att köra helt utan broms.
            Tror att du förlorar betydligt mer än du vinner. Problemet när man kastar jerkbeten brukar snarast vara att man kastar för långt. Salmo slider som jag vill minnas du skrev du använder är nog ett av det mest lättkastade och långkastande bete som finns...

Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
            Jo man kan ju ställa in den så man slipper bromsa med tummen men det är ingen fördel egentligen tycker jag. Du har mycket bättre känsla över när spolen behöver bromsas med hjälp av tummen, med mek.broms och centrifugalbroms så bromsas spolen hela tiden, även när den inte behöver bromsas. Så om man bromsar rätt med tummen så kastar man längre än med en rulle som bromsar automatiskt. Och dessutom så slipper man ställa om den när man byter bete.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
              Till nästa månad håller den säkert!
              Den håller nog hela sässongen, blev bara förvånad eftersom du inte var nöjd med den förra...
              Nöjd var jag.. Kastade långt, bra linupplägg.. Men är väldigt känslig mot slitage...

Kommentera

Nöjd var jag.. Kastade långt, bra linupplägg.. Men är väldigt känslig mot slitage...
                Lite lustigt med dina ord, OBS! säger inte att du har fel, bara att det lustiga är att min uppfattning om linan är exakt det omvända, Kastar dåligt, dålig linupplägg men slitagetålig.

Är det verkligen Adrenalin du pratar om ? ? För jag har haft den inne på tredje säsongen nu på en jerkrulle så håller gör den.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• kört 2 korta pass med strikewire extreme. Nöjd e jag första passet färga de av sig som faan. pass nummer 2 inge färg inge skatbo ingenting. e lite feg och har lite broms på än så länge.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                    Lite lustigt med dina ord, OBS! säger inte att du har fel, bara att det lustiga är att min uppfattning om linan är exakt det omvända, Kastar dåligt, dålig linupplägg men slitagetålig.

Är det verkligen Adrenalin du pratar om ? ? För jag har haft den inne på tredje säsongen nu på en jerkrulle så håller gör den.

Japp det är Adrenalin.. Men jag hade däremot en annan sg lina förra året.. Tror den linan bara finns på bulk spole.. Hette nått i stil med Olive? :O.. Men iallafall den har alla de felen du beskriver.. Kass linupplägg och kraftigt över dimensionerad tycker jag. Låter som om det går ett rep genom spöringarna. Är du helt 100 på att du har adrenaline och inte den andra? :P
                    Senast ändrad av snusdennis; 2012-05-01, 13:00.

Kommentera

• Idag beställde jag en 270m spole med 0.36 Power Pro på ebay,
                      den kostade 220kr inkl frakt från Usa.

Här hemma tar de 259kr för 135m...

Alltså importerad lina: 81 öre/m
                      Lina köpt i Sverige: 1,91 kr/m

Kommer nog beställa på Ebay i fortsättningen..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
                      17 svar
                      742 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:32
                      2 svar
                      265 visningar