0.40 till jerk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

0.40 till jerk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
    Vem fa.... fiskar med så tunga beten, 24 kg ? ?

Annars går det bra att drilla hem 8,5 kg gädda på 0,25 nylon
    Nä inte när man kör toppknutet på ett kvastskaft!

(på mina gäddrullar kör jag 0.18, 0.23, 0.36 och 0.38)
    Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet - Alla som drunknar har vatten i lungorna.

Kommentera

• När vi ändå gjort avsteg och snackat knutar till spunnen lina i denna tråd, är Palomarknuten säkrast och starkast även vid så tunna linor som 0.13 eller finns det bättre knutar då?
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
        Vem fa.... fiskar med så tunga beten, 24 kg ? ?
        Det har inte riktigt med det att göra... Jerkbait-fisket sliter på grejjerna, om du inte vill bli av med beten vid bottennapp etc. så bör man ha minst 0.32. Jag har inte lyckats snärta av en Buster Jerk med min S8S lina, men jag kan tänka mig att ett bete på 100 gram och uppåt skulle flyga iväg vid ett eventuellt skatbo om linan "bara" har 24kg i brottstyrka...
        Senast ändrad av joakim_glantz; 2012-04-24, 18:59.

Kommentera

• eventuellt skatbo om linan "bara" har 24kg i brottstyrka.
          Förstår inte varför skatbo och botten-napp ofta nämns som en anledning till grövre linor vid JB fiske, är verkligen JB fiskarna så mycket sämre på att kasta och bättre på att fastna i botten en andra att dom måste ha tjockare linor av dom anledningarna ??

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Förstår inte varför skatbo och botten-napp ofta nämns som en anledning till grövre linor vid JB fiske, är verkligen JB fiskarna så mycket sämre på att kasta och bättre på att fastna i botten en andra att dom måste ha tjockare linor av dom anledningarna ??
            Nä jag förstår inte heller, snärta av linan ? ?

Jag har inte lyckats snärta av en Buster Jerk med min S8S lina
            Jag har inte lyckats snärta av någon lina, inte ens nylon när jag körde det. Men snart är väl förbannelsen här hos mig Men jag har väl inte rätta snärten i mina kast
            Senast ändrad av Exxet; 2012-04-24, 19:17.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Nä jag förstår inte heller, snärta av linan ? ?
              Skatbo ????

Kommentera

Skatbo ????
                Sånna har vi i träden här hemma
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Sånna har vi i träden här hemma
                  Helt rätt förstår inta vad dom har på fiskerullar att göra , sen får jag väl erkänna att även jag snärtat av en 0:17 spiderwire, men då hade den lagt sig runt veven när jag kastade,,, hade jag kört med 150 gr beten och en 0:40 lina hade nog även veven följt med men sådant går ju att täcka upp för precis som bottennapp och skatbo, det är bara att köra med en överdrivet stor rulle....

Finns nog många som börjar sitt multifiske med ett kvastskaft och en wirelina och det är väl inte det ultimata för att lära sig undvika skatbo och att snärta.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-04-24, 20:51.

Kommentera

Skatbon är definitivt ett större problem vid JB än vanligt spinn. Betena är stora och platta vilket gör overruns vanliga och dessutom så är dom tunga så utan en grov lina så går den av. Det där med bottennapp är bara en bonus :-)
                    Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

• Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
                      Skatbon är definitivt ett större problem vid JB än vanligt spinn. Betena är stora och platta vilket gör overruns vanliga och dessutom så är dom tunga så utan en grov lina så går den av. Det där med bottennapp är bara en bonus :-)
                      Nu vet jag inte vilka beten du använder men alla jerk beten jag testat har varit sjukt lättkastade. Därimot är de tunga och sätter hög fart på spolen så det gäller att tummen är med...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
                      17 svar
                      741 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:32
                      2 svar
                      265 visningar