Spiderwire Ultracast Invisi.Braid. Svår att se? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spiderwire Ultracast Invisi.Braid. Svår att se?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spiderwire Ultracast Invisi.Braid. Svår att se?

Dum fråga kanske.. Enligt beskrivningen är linan nästintill osynlig. Stämmer det? Under vatten spelar det ingen roll men ovan vatten vill jag kunna se linan. Någon som använt den?

Är det en bra lina till haspel annars? Verkar riktigt stark vilket passar mig som ofta får bottennapp

sök så kommer du hitta flera trådar som behandlar invisibraid. Nej, den är inte osynlig. Linan är vit och ger ett lite transparent intryck i vatten. Fiskar du mkt i smutsigt vatten så kommer linan att bli smutsig också, precis som andra linor

Jag själv diggar inv.braid mkt men det har inget med färgen att göra utan att jag tycker den kastar bra och håller en god brottstyrka. Ligger dessutom mkt packat på rullen.

Kommentera

Tycker det är en bra lina. Använt den till både haspel o multi. O du har inga problem o se linan ovanför vattnet
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Är det en bra lina till haspel annars? Verkar riktigt stark vilket passar mig som ofta får bottennapp
        Personligen tycker jag Spiderwire i allmänhet är några av dom sämsta linor jag provat fast då på multi...
        På haspel funkar dom lite bättre .

Du måste gå ner på väldigt tunna diametrar för dom är dubbelt så tjocka som angivet när du spolar på dom, som ex. den lina som säljs som 0:12 här säljs som 0:30 på E-bay UK... (kolla brottsstyrkan)

En spole 0:17 fyllar ganska lagom upp en Amb.Record 51 som tar 125 meter 0:35.

Mitt råd är att du köper Fireline till haspelrullar och på Multi kör Power pro och skit i andra märke så vet du att det funkar.
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-06-26, 06:45.

Kommentera

Grymt bra lina, och nej den är inte osynlig.
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Du måste gå ner på väldigt tunna diametrar för dom är dubbelt så tjocka som angivet när du spolar på dom, som ex. den lina som säljs som 0:12 här säljs som 0:30 på E-bay UK... (kolla brottsstyrkan)

Det här låter ju helt galet. Har linan dubbelt så stor diameter än det som står på förpackningen? Så om det på min rulle ska gå på 120m 0.25mm lina så blir bara 60m verkligheten? Jag säger inte att du ljuger men kan fler här bekräfta det? Isåfall ljuger ju tillverkaren och linan blir helt meningslös och dyr.

Kommentera

Jag kan säga att det går på mkt mer invisibraid än fireline på samma spolar om man spolar på samma diametrar.
              Använder man spolmaskin mkt märker man sånt.

Kommentera

120m 0.25mm lina så blir bara 60m verkligheten?
                Nej det är rätt antal meter men diametern stämmer inte när man spolar på, då bygger linan konstigt men det är den inte ensam om...Värsta exemplet är nog Biltemas 0:30 en 6500 rulle tar 200 meter 0:40 nylon men knappt 175 meter av biltema linan.

Här är lite lintester, http://www.paulusjustfishing.com/4linetesting.htm

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Personligen tycker jag Spiderwire i allmänhet är några av dom sämsta linor jag provat fast då på multi...
                  På haspel funkar dom lite bättre .

Mitt råd är att du köper Fireline till haspelrullar och på Multi kör Power pro och skit i andra märke så vet du att det funkar.
                  Enda lina jag haft såna problem med är whiplash pro. Tycker inte spiderwire skiljer sig nämvärt i dim jämfört med power pro. Jag fick på nästan en hel rulle 0,17 på min ul rulle. Men generellt är flätlinor något grövre än nylon i samma dim.
                  Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

vissa linor bygger mkt mer än andra dock. (sen är såklart den faktiska dimensionen också olika) Den lina jag upplevt haft överlägset lägst bygg för sin diameter är Nanofil. Lägger man på nanofil syns det knappt att den fyller typ.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
                    17 svar
                    742 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman

Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:32
                    2 svar
                    267 visningar