Spiderwire Ultracast Invisibraid - någon som har erfarenhet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spiderwire Ultracast Invisibraid - någon som har erfarenhet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spiderwire Ultracast Invisibraid - någon som har erfarenhet?

Jag rullade på Invisibrain 0,20 på min lågprofilrulle (abu stx).
    Var ute och testcastade lite med ett 9ft och ett 11ft spö inför havsöringfisket och linan gick av med betet flygande långt iväg gång på gång...spöringarna var hela och fina så det är helt uteslutet.

Någon som har en annan eller samma erfarenhet av denna lina?

//Nisse

Hur fan lyckades du med det om spöt var okey?
    Kör själv med linan i tunna dimensioner till borre och grövre till gädda.
    Enligt mig är det den bästa linan, just nu iallafall....

Kommentera

Har använt 0.14 och 0.30. Den tunna var riktigt riktigt bra. Det fina med den linan är att den är rund och mycket följsam.. Den på 0.30 är nästan tjockare än 0.36 Power Pro och har gått av för polaren i bakslag.. vet dock inte om hans lina är dålig eller nått..

Kommentera

Bland de bättre flätlinor som gjort enligt mig o många andra, KOLLA DINA KNUTAR om de nu bara var dina beten som flög iväg, testa limma dem de brukar funka....

Kommentera

Kör med 0,20 på min haspelutrustning och har funkat klockrent.

Som ovan nämnt, kolla knuten ordentligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tunan Visa inlägg
            Jag rullade på Invisibrain 0,20 på min lågprofilrulle (abu stx).
            Var ute och testcastade lite med ett 9ft och ett 11ft spö inför havsöringfisket och linan gick av med betet flygande långt iväg gång på gång...spöringarna var hela och fina så det är helt uteslutet.

Någon som har en annan eller samma erfarenhet av denna lina?

//Nisse
            Hade exakt samma problem med spiderwire stealth 0,17 får nåt år sedan.
            Ultracast gillar jag skarpt, har aldrig haft problem med den linan... Invisibraid har jag inte testat..

Kommentera

Har nyligen köpt 0,35 och har fiskat två turer med den inga problem alls. Har tagit några fiskar och dragit loss ett bottennapp också.

Kommentera

Min tanke går direkt till samma fenomen som en annan ledsen FS-medlem funderade kring igår.
                Kombinationen stillastående linspridare och flätlina är inte helt lyckad, framför allt om linan är löst vävd, orund eller sliten. När linan som ligger på ena änden av spolen skall ut genom linspridaren som då står i andra änden fastnar den lätt i de undre lagren och följer då med runt med backslag som följd.

Det kan också bero på spöet som kan ha lite väl mycket retursläng, eller att spöet sprätter i returen.

Rekommenderade åtgärder:
                - Alltid linsprdaren i mitten innan kast och kör med rullen något överbromsad.
                - Kolla linan så den är hel och fri från fransar, möjligen är linan av fel typ, men jag har inga erfarenheter av ovan sagda lina. Jag har däremot mycket goda erfarenheter av Power Pro 0,19 och Strke Wire Extreme 0,19, men på rullar med synkad spridare (dvs linspridaren är ihopkopplad med spolen).
                - Eller så är det ett rejält bett i suräpplet med inköp av en ny rulle med synkad linspridare. Tyvärr är utbudet på små rullar med synkad spridare begränsat, och Amb 2500C är kanske den enda rullen funkar bra för Havsöring utan ombyggnad. Annars (vaaaaarning för reklaaaam) går det att vässa upp en rocket så den funkar hur bra som helst. Det är ungefär samma peng.
                www.utreel.com

Kommentera

Tack UT jag tror att det helt klart kan vara det du säger som är roten till det onda.

Ska testa i helgen och se...har även fått tips om att det kan vara linan som bli för löst påspolad när man använder lätta drag, sen skär den fast vid utkast och går av...

Mvh,
                  tunan

Kommentera

Testade denna lina av en slump i våras och nu sitter den på alla mina rullar i olika dimensioner. Stum, rund, smidig och stryktålig. Kör 0.12 på Shimano Symetre 750Fi, 0.25 på en Shimano Nasci 2500, 0.30 på lättjerk rullen Revo Inshore och även på Shimano Aero GT 5000 baitrunnern som används till gäddmete. Har aldrig haft minsta problem med den.
                    Min blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
                    14 svar
                    687 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alin87
                    av Alin87

Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                    4 svar
                    504 visningar