jag har nu köpt Spiderwire Ultracast Invisibraid 0,17 mm på regal gjorde jag ett bra köp ellr ps.jag ska fiska allround med den
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spiderwire Ultracast Invisibraid - någon som har erfarenhet?
Collapse
X
-
Ett tips kan vara att köra med ungefär 1,5 spölängd med nylon ytterst och sedan köra flätlina som vanligt. Har många kompisar som kör på detta sätt för att dels minimera skatbo och dels få lite extra skjut i kastet.En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
http://mothugget.blogspot.com/
Kommentera
-
Den är grym, så ja det var ett bra köp.Ursprungligen postat av martin1991 Visa inläggjag har nu köpt Spiderwire Ultracast Invisibraid 0,17 mm på regal gjorde jag ett bra köp ellr ps.jag ska fiska allround med den
Kommentera
-
jag har
jag har 0.18 mm och ett maxi fishing spö (spöt köpt på hi sport)
och min kompis har ett likadant spö som jag och han har fireline och kastr långt utan att han tar i han har 0.17 mm firelineSenast ändrad av martin1991; 2009-03-12, 09:42.
Kommentera
-
Jag har exakt samma erfarenheter av linan, fast jag använder en tjockare dimension till jerkbaitfiske.Ursprungligen postat av Tunan Visa inläggJag rullade på Invisibraid 0,20 på min lågprofilrulle (abu stx).
Var ute och testcastade lite med ett 9ft och ett 11ft spö inför havsöringfisket och linan gick av med betet flygande långt iväg gång på gång...spöringarna var hela och fina så det är helt uteslutet.
Någon som har en annan eller samma erfarenhet av denna lina?
//Nisse
Linan går ibland av mitt i kastet och det följer alltid med 10-15m lina.
Jag har förlorat beten för 600kr pga detta!
Den slits ovanligt mycket med tycker jag, så man får klippa av och knyta om tafsen minst en gång per fisketur, trots fina ringar och ny rulle.
Nu när jag läste att fler har problemet så tänker jag dumpa denna dyra skitlina...
Detta har aldrig hänt mig med mina andra flätlinor.Senast ändrad av EsoxToni; 2009-05-25, 12:20.
Kommentera
-
Då är vi 2!Ursprungligen postat av Toni D Visa inläggJag har exakt samma erfarenheter av linan, fast jag använder en tjockare dimension till jerkbaitfiske.
Linan går ibland av mitt i kastet och det följer alltid med 10-15m lina.
Jag har förlorat beten för 600kr pga detta!
Den slits ovanligt mycket med tycker jag, så man får klippa av och knyta om tafsen minst en gång per fisketur, trots fina ringar och ny rulle.
Nu när jag läste att fler har problemet så tänker jag dumpa denna dyra skitlina...
Detta har aldrig hänt mig med mina andra flätlinor.
Trodde linan skulle vara bra, funka perfekt första turen men i helgen gick det av i ett bakslag och i ett bottenapp som knappt var ett bottennapp. och båda ggr mitt av i linan.
Tappa ett drag men fick upp ett av dom.
så nej den rekommenderas inte!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av efc__, 2025-06-07, 17:06
|
6 svar
371 visningar