Spiderwire Ultracast Invisibraid - någon som har erfarenhet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spiderwire Ultracast Invisibraid - någon som har erfarenhet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag köpte Spiderwire ultracast invisibraid 0,14 mm nyss var det ett bra köp??

PS. Jag fiskar mest abborre och gäddor jag brukar inte få så stora gäddor dock.

Kommentera

Är det någon av er som haft problem med linan som pratat med handlare eller tillverkarna om detta problem?, Menar så det inte är så att det har blivit fel från fabriken när dom flätat den ? jag hade kontaktat dom direkt om jag köpte en lina och varit med om detta. Det är det minsta man ska kräva att linan håller för utkast, om den inte håller för utkasten hur fan ska det bli när det hugger fisk :P

Kommentera

har haft samma problem själv
        trodde ajg med att spöt vart trasigt men det var lika på alla spöna å då i din 0,28 och 0,36
        har pratat med flera handlare som erkänt att det vart problem med den lina i typ två år nu!
        en affär i sth har till å med tagit den ur sitt sortiment pga av det INTE håller !
        JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
        <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Ursprungligen postat av uppsalakille Visa inlägg
          har haft samma problem själv
          trodde ajg med att spöt vart trasigt men det var lika på alla spöna å då i din 0,28 och 0,36
          har pratat med flera handlare som erkänt att det vart problem med den lina i typ två år nu!
          en affär i sth har till å med tagit den ur sitt sortiment pga av det INTE håller !
          Säker på att du snackar om Invisibraid nu? För den kom ut 2008. Den har således inte funnits i 2 år på marknaden.

Personligen tycker jag fortfarande den är suverän Inte haft ett enda brott på den och inte ett enda skatbo heller.

Kommentera

Jag anser att man som tillverkar här borde återkalla detta om det är ett känt fe, samt ersätta dom som förlorat sina beten pga av detta, och även kompensera för strul med lina, inte ska jag behöva betala än mer pengar för att få en "godkänd" lina när jag förväntas få det varje gång jag köper en förpackning, dom är ju inte gratis direkt

Kommentera

Jag håller med, men det är nog svårt att bevisa fel på en begagnad lina eftersom påfrestningar kan vara väldigt olika från fall till fall.
              (Om man inte ser ett uppenbart fysiskt fel på linan)

Kommentera

jag håller med sg för jag har inte heller haft ett enda linbrott ellerskatbo sen jag köpte den

Kommentera

Hehe ni snackar om återkallningar. Men det roliga är att det samtidigt är en av de erkänt bästa linorna på marknaden enligt väldigt många. Det är knappast ett erkänt problem på linan om såpass många duktiga fiskare faktiskt tycker det är en bra lina.

Kommentera

Köpte spiderwire "stealth" 0.20 - 18.1kg - 137m igår, fiskade en stund ca 30 min tycker den funkkar bra, blev ett litetlitet trassel, tycker den är bättre än fireline än så länge pga att den tål mer och man kan ha mindre dim.

När man spolar på en flätlina måste man ha nylon först på spolen ? Läste de i någon fiskebok jag hade hemma
                    Senast ändrad av NSNR17; 2009-07-20, 21:37.

Kommentera

Ursprungligen postat av NSNR17 Visa inlägg
                      Köpte spiderwire "stealth" 0.20 - 18.1kg - 137m igår, fiskade en stund ca 30 min tycker den funkkar bra, blev ett litetlitet trassel, tycker den är bättre än fireline än så länge pga. tål mkt och är inte lika "stel" ...

När man spolar på en flätlina måste man ha nylon först på spolen ? Läste de i någon fiskebok jag hade hemma
                      Stealth är inte samma lina som Invisibraid

Anledningen till att man oftast vill ha nylon under flätlinan är för att spara pengar. (man bygger upp spolen så att man inte får för lite lina på den) Om man kör med multirulle är det dessutom för att inte linan ska tappa greppet om spolen och glida, vilket den kan göra om man knyter flätlinan rakt på spolen utan nylon under. Man kan även köra tex eltejp under flätlinan om man kör multirulle.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                      4 svar
                      474 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg perch61
                      av perch61

Startad av frycke, 2026-06-12, 21:32
                      0 svar
                      142 visningar