söker en super mjuk lina,för att kasta längre med multirulle,vilken är mjuk? och har låg friktion? trilene xt eller xl? eller hur är tuf xp i gämnförelse?ifersig så är det flätlina men iallafall,,eller vilken ska jag ha? har tänkt 0,25 nylon eller 0,20mm flät,,,,så hjälp mej !!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
super mjuk lina?
Collapse
X
-
-
Håller med, tror inte att de krökar mer än andra linor...Ursprungligen postat av The_Jerkman Visa inläggDet tror jag inte...
Kommentera
-
Stren Superbraid. Har inte testat live än men den är mjuk och har en glansig yta - har nog den lägsta friktionen av de flätlinor jag kännt på.Ursprungligen postat av kallebakom Visa inläggvill ni bara vara taskiga eller? jag är seriös-vill ha hjälp att hitta en lina för att kasta längre,alltså en mjuk lina med låg friktion,om det inte stör ersigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Skit skit skit. nötningen på den linan suger, Linan gick av för mig vid ett vanligt kast samt så är den absolut inte mjuk vid 0.20.Ursprungligen postat av MaxElmgren Visa inläggstern superbraid. kört med den några månader nu... och med den kommer man långt
Nä fan köp power pro Mycket bra flät lina.
Dragon har en mycket mjuk lina köppte 0.08 på test, men inget jag direkt kan rekomendera men mjuk är den.
Kommentera
-
Spole, spolaxellagring och smörjmedel har avsevärt större betydelse än valet av lina, särskilt när det gäller nylonlina. Skillnaden mellan högkvalitativa nylonlinor från Berkley, Stroft eller Stren kan du antagligen inte ens mäta upp om du så håller på en vecka på en fotbollsplan. I praktiken är skillnaden i kastegenskaper minimal mellan 0,40 och 0,30 nylonlina nere vid vattnet.
Och glöm inte spöet. Ett svampigt obalanserat elände förstör det mesta, oavsett om det är långt eller kort, och ett för styvt spö ger inte spolen tillräckligt med tid för att varva upp.
Kommentera
-
Även den gula Superbraiden?Ursprungligen postat av _MVF_ Visa inläggstren e underbar.. men den färgar av sig en del.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
|
13 svar
499 visningar