finns ju ron thompsons huperstrong om du inte vill betala så mct
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på flätlina
Collapse
X
-
Har fiskat abborre hela denna säsongen med Sufix Performance Braid 0.16mm (motsvarar 0.12 på andra märken) och den är helt underbar. Runt 50 pass och ser fortfarande helt sprillans ny ut!
Annars rekommenderar jag Strikewire Extreme när det kommer till grövre dimensioner. 0.23-0.28 på en större haspel till gäddfisket är inte fel. Har själv 0.28mm på en Nasci 4000.
Kommentera
-
PowerPro
Budade hem en Power Pro lina på tradera uppges vara orginal 0,30mm och 26 kg styrka. Kan inte hitta denna lina i några vanliga butiker. Kan det vara ngt lurt tro?
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=98698697Senast ändrad av Ludde Lundin; 2009-09-23, 08:11.
LUDDE 
Kommentera
-
Det är FejkUrsprungligen postat av Ludde Lundin Visa inläggBudade hem en Power Pro lina på tradera uppges vara orginal 0,30mm och 26 kg styrka. Kan inte hitta denna lina i några vanliga butiker. Kan det vara ngt lurt tro?
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=98698697
PP fins inte i 0.30, 0.279 och 0.330
Färgerna heter Hi VIs YELLOW och Moss Green, inte hi vis green
du kan köpa riktig PP av mej billigt...
Kommentera
-
Lazer Elite Braid är fin och "billig". Även Spider Kind har fungerat fint till spinnfiske.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Nu har jag haft så mycket bottennapp att linan blivit för kort så det är dags att skaffa en ny.
Linan skall användas till kastvikter på 5-20g och allt möjligt skall fiskas, abborre, ädelfiskar och även gäddor som förhoppningsvis inte är allt för stora (har ett annat spö för det).
Dels är jag nyfiken på vilken dimension ni rekommenderar? 0.12 känns ganska lagom, 0.10 på gränsen till tunt men kanske OK iom att jag kommer ha en tjockare lina för de tyngre dragen eller fungerar en 0.14 lika bra så länge man inte kastar drag under 5g?
Sen till de olika alternativen:
PowerPro
Sufix Performance
Sufix Hydrofine neon (kan fås på rea och under halva priset av de andra linorna)
Sufix tru-braid är den lika bra som den kostar?
Ron Thompson Superstrong, kan fås på rea för under 50kr/rulle men endast 0.10.
What say you? Hur är tjocklekarna jämfört mellan olika märken? t.ex. är Ron thompson 0.10 ungefär som min Sufix 0.12.
Var snel mot fisken!
http://www.myfishmap.com/nenja
Kommentera
-
Lånar tråden lite om det är OK.
Jag undrar hur det är med flätlina i samband med kast? Skulle köpa flätlina till förra säsongen men fick tips om att flätlinan trasslar lättare.
Jag har en haspelrulle och en Ambassadeur 6000. Hade med mig min haspel till en butik, men de avrådde för att spolen var lite konisk = lättare trassel. På AM 6000 var det någon som sa att så kallade skatbon är omöjlliga att trassla sig ur.
Ni som har erfarenhet av dessa rulltyper, stämmer detta? Jag fiskar mest havsöring föresten, och detta från land mestadels så kastdelen är ju rätt viktig att den funkar bra.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
|
13 svar
507 visningar