Fireline Tracer Braid problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fireline Tracer Braid problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fireline Tracer Braid problem

Min Tracer Braid har bara blivit sämre och sämre och nu funderar jag på om det är något måndagsexemplar jag fått. Den kastar inte lika bra längre och för oljud.
    Sen har den även tappat en hel del färg. Innan var den mer glansig och hal men nu känns den bara sträv.
    Någon som har erfarenhet av detta eller är det bara till att kontakta Berkley? Har inte jättemånga fisketimmar på denna lina direkt.

Jag har bara haft problem med min tracer braid.. vet inte heller varför, men min började låta som en rasp och började gå av ibland, färgen slits snabbt på flera linor, kör aldrig tracer braid längre, dock hade jag min på haspel,...

Kommentera

Jag är inne på andra året med samma TB på två av rullarna som jag använder mest och har inte haft några oförklarliga linbrott.
      Det är klart det tappar färg och slits, har inte haft nån flätlina som inte gjort det.
      Finns ju de linor som tappar rejält med färg och suger vatten redan under första turen.

*edit*
      Fiskar ni i saltvatten?

Kommentera

Jag tror att TB'n jag fått är riktigt gammal. Fiskar uteslutande i sötvatten. eller nå knas exemplar

Kommentera

Jag tankade på Tracer Braid förra året och har bara positiva erfarenheter. Tappat lite färg har den men jag tänkte bara vända på linan till nästa säsong. Har inte haft ett linbrott sedan jag började med den.
          I näst kast så .....

Kommentera

För vissa funkar TB skit bra men för andra så funkar det inte :O lite mysko:P

Kommentera

Fiskar bara i sötvatten. Visste går färgen bort men inte ska väl linan börja låta som en rasp som någon mer skrev? :P
              Kanske lite svårt att se på bilden men i början såg den ju slät ut och nu ser den ut som en vajersåg

Kommentera

Den ser ju väldigt skum ut. Jag har haft min i två säsonger nu och den är fortfarande slät och fin. Det är inte så att den har tvinnat sig rejält?

Kommentera

Hur menar du att den kan blivit tvinnad? Har mestadels jerkat med det men även lite trolling med större wobblers.
                  Har haft ett linbrott vid utkast då linan hade grävt ner sig på ett ställe, som tur var hade jag en flytande jerk på :P

Kommentera

Jag vet inte alls, tycker bara att den ser tvinnad ut. Jag testade att tvinna min lina lite lätt och då blev den lik din. Men det är bara en vild gissning.

Vilken dimension har du på linan?

Klippte ut det viktigaste från din bild så att det är enklare att se problemet:
                    Click image for larger version

Name:	tb.png
Views:	1
Size:	386,0 KB
ID:	1761028

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
                    17 svar
                    759 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman

Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:32
                    2 svar
                    272 visningar