Fireline Tracer Braid problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fireline Tracer Braid problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
    Min Tracer Braid har bara blivit sämre och sämre och nu funderar jag på om det är något måndagsexemplar jag fått. Den kastar inte lika bra längre och för oljud.
    Sen har den även tappat en hel del färg. Innan var den mer glansig och hal men nu känns den bara sträv.
    Någon som har erfarenhet av detta eller är det bara till att kontakta Berkley? Har inte jättemånga fisketimmar på denna lina direkt.

Den ser kraftigt tvinnad ut...!

Kommentera

Fiskat med spinnare??

Kommentera

En spinner bait är det närmsta en spinnare jag använt till detta spö och den bör ju inte tvinna linan direkt. Dock har jag använt skeddrag i form av Utö 38g vilket snurrar en del, men dem gångerna kan jag räkna på en hand. Och tycker ju att en lina för ett par hundra borde hålla för det.
        Tror det är 0.28 eller 0.30 jag kör på denna rulle.
        Tackar för alla era svar.

Får väl helt enkelt ta och dra ut alla tvinnad lina och kapa bort den. Men då lär det tamefan nafsa på mitt livs fisk och dra iväg tills nylonet visar sig och smälla av den =)
        Ska höra vad Berkley har att säga om den iaf och återkomma med svaret här. Till nästa säsong blir det nog en Power Pro eller Strike Wire istället.

Kommentera

Kör TB själv utan problem, superbra lina, men som alla linor får man hålla koll på svagheter och bristningar på linan...enda nackdelen är att den lätt skär in sig i rullen vid ordentlig påfrestning under invevning :P annars är den awesome

Kommentera

Den såg riktigt tvinnad ut xD jag hade iofs bara TB 0.16 eller 0.18 för diverse fiske kanske ännu mindre:P är hur nöjd som helst med vanliga Fireline men just TB'n har krånglat.. tycker även att färgen är skit ful...

Svågern min kör ju TB och den funkar hur bra som helst fast han kör spinnare hela tiden.. lika med bror's haspel, (vanlig fireline) tvinnar sig inte alls.

Kommentera

Jag har ännu inte hittat ett lekande som eliminerar lintvinning på flätlina... inte ens beteslås med dubbel-lekande plus ett lekande mellan FC tafs och lina klarar detta, men det som jag kan rekommendera är att klippa ut ett runt klistermärke, ca 3-4cm i diameter och klistra dubbelt runt linan närmst lekandet till tafsen, det fungerar som ett roder och eliminerar lintvinningen totalt! Enkelt, billigt och man slipper beställa en massa plastskit att knyta/koppla på mellan lina och tafs.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
              17 svar
              760 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman

Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:32
              2 svar
              272 visningar