Jag brukar köra ut linan efter båten utan nånting på alls. Det har funkar fint för mig när linan blir för otrevlig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Påspinning av flätlina!
Collapse
X
-
När du kastar med spinnare är det bra att sätta en klisterlapp på linan, se illustration!Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggEftersom mycket handlar om att inte tvinna linan så har jag en fråga, om man får linan tvinnad vid påspolning hur får man den otvinnad igen?
Det borde väl bli lite bättre om du drar ett runt bete som kan rotera i vattnet (ej spinnare) och släpper efter båten å spänner om linan?
Intressant detta
Edit: vet att man med haspel kan köra med små skeddrag för att tvinna upp linan lite efter att man kört mycket spinnare.
Det eliminerar helt lintvinning.
Kommentera
-
SimpZeN
Ja har sett liknande färdiga "lekanden" som heter typ "no kink swivel" tyckte inte det funkade nå vidare:S (på haspeln)Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggNär du kastar med spinnare är det bra att sätta en klisterlapp på linan, se illustration!
Det eliminerar helt lintvinning.
[ATTACH=CONFIG]37740[/ATTACH]
Har jag gjort något fel då eller xD
Frågan är ju mer om man byter lina och den tvinnar sig vid påspolning
Kommentera
-
Jo, jag vet att det redan finns små plastbitar att sätta på linan, men detta kostar ... ingenting! Alla har det hemma och DET FUNGERAR TILL 100%.testa, jag lovar!Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggJa har sett liknande färdiga "lekanden" som heter typ "no kink swivel" tyckte inte det funkade nå vidare:S (på haspeln)
Har jag gjort något fel då eller xD
Frågan är ju mer om man byter lina och den tvinnar sig vid påspolning
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
|
13 svar
507 visningar